A téli abroncsokról
Októberben egyre másra jelentek meg a különféle méretű és különféle járműkategóriára való téli abroncsokról szóló tesztek a mértékadó nyugati magazinokban. A legáltalánosabban használt 205/55 R16 méretű abroncsokat az Auto Bild egy Volkswagen Golf kerekein engedte neki a próbának. A húszas lista élén a következők végeztek:
-
Continental WinterContact TS 860
-
Michelin Alpin 5
-
Goodyear UltraGrip 9
-
DunlopWinterSport 5
-
PirelliCinturato Winter
-
Semperit Speed-Grip 2
-
Nokian WR D4
-
Hankook Winter ICept RS2
Közismert, de nem árt elismételni, hogy azért kell az ősz derekán télire cserélni az abroncsokat, mert a nyáriak keveréke jóval keményebb, mint a téli, hiszen arra tervezték, hogy a kemenceforró aszfalton se kenődjön. Egy ilyen keményebb gumi a hideg útburkolaton viszont nem tapad – a fékút akár a háromszorosára, négyszeresére is nőhet –, és kátyús kanyarban, főleg, ha beteg a lengéscsillapító, képes elpattogni az útról, ahelyett, hogy az íven tartaná a kereket. Emiatt a márkaszervizekben az őszi átvizsgálás és gumicsere során megvizsgálják, nincs-e rendellenes kopás az abroncson. Ha egyik fele kopottabb, vagy kagylós kopást találnak, az futóműbeállítási vagy lengéscsillapító problémára utal.
Vannak, akik saját jól felfogott érdekükben elvégzik a gumicserét, bár télen igen keveset vezetnek. Arról azonban megfeledkeznek, hogy első látásra hiába van újszerű állapotban a téli garnitúra, 8 évesen már elöregedett, és balesetveszélyes. Bár megfelelő a profilmélység, de a gumikeverék elöregszik az évek során, és sok esetben csak a lamellák között lehet észrevenni a kezdődő repedéseket. Ezek ugyan defektet nem okoznak, viszont az elöregedett abroncs merevebbé válik: nemcsak a rugalmasságából veszít, hanem ezzel együtt keményebb is lesz és csökken a tapadása.
A Das WeltAuto használt autós kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.