Készen áll a holdraszállásra az Audi lunar quattro
A Google Lunar XPRIZE program célja, hogy olyan automatizált járművet hozzanak létre, ami a Hold felszínén legalább fél kilométert tesz meg, miközben nagyfelbontású képeket továbbít a Földre.
A programotmintegy 30 millió dollárral támogatja a Google, és az utazásra kiválasztott jármű a tervek szerint valamikor 2017 vége után indulhat a Spaceflight Inc. vállalatnál előjegyzett hordozórakétával. Az Audi közleménye szerint a program leszállóegysége, az ALINA a tervek szerint az1972-es Apollo 17 küldetés landolási helye közelében éri el a holdfelszínt, fedélzetén két Audi lunar quattro járművel. A Holdon négy kamera segíti az Audi lunar quattro tájékozódását. Ezeket használja az egyes anyagvizsgálatokhoz, illetve ezek készítenek nagyfelbontású háromdimenziós képeket és 360 fokos panorámafotókat. Érdekes motívum lesz a képeken az Apollo 17 küldetés holdjárója, ami még mindig a Taurus-Littrow völgyben áll.
A német „Part-Time Scientists” kutatócsoport az elmúlt év elején jelentette be együttműködését az Audival. A márka elsősorban a quattro összkerékhajtás, a könnyűszerkezetes építés, az e-tron elektromos hajtásrendszer és a formatervezés kapcsán szerzett tapasztalataival, valamint technológiai tudásával segíti a berlini csapatot a személyzet nélküli holdjáró kifejlesztésében.
Az elmúlt hónapokban az Audi szakemberei elsősorban a holdjármű intelligens összkerékhajtásának forgatónyomaték dolgoztak, felhasználva a sofőr nélküli, felügyelt vezetés területén szerzett ismereteiket a fejlesztési folyamat során és teszteket végeznek – például az Audi napsütést szimuláló hőkamrájában – annak érdekében, hogy a Holdon uralkodó extrém körülményeket szimulálni tudják és így vizsgálják a holdjármű alkatrészeinek tartósságát.
A jármű stabilitásának növeléseérdekében a mérnökök és formatervezők megnövelték mind a jármű, mind a kerekek méretét. A jármű tömege ugyanakkor 38 kilogrammról 30 kilogrammra csökkent az optimális anyagösszetételnek és a 3D alumínium nyomtatás alkalmazásának köszönhetően.
Michael Schöffmann, az Audi sebességváltó-fejlesztési részlegének vezetője és az Audi lunar quattro fejlesztésének koordinátora elmondta, hogy a „Part-Time Scientists” csapatával való együttműködés ugyanakkor számukra is igen hasznos, hiszen a lunar quattro fejlesztésével technológiai szempontból teljesen új vizekre evez az Audi, és rengeteg tapasztalatot szerez azzal kapcsolatban, hogy alkatrészei miként viselkednek extrém körülmények között.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.