Sok márka csalt az adatokkal
Bár a dízelbotrány kapcsán legtöbbször a Volkswagen nevét emlegetik a sajtóban, de sorra kerül napvilágra több márkával kapcsolatban, hogy a VW-nél is jobban csaltak.
Egy hónappal a Volkswagen-dízelügy kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” a megengedettnél akár 17-szer több nitrogén-oxidot bocsát ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMWI) pedig a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezésre hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál. Így a tesztelt járművek nitrogén-oxid kibocsátása a határértéket 800-1400 százalékkal is meghaladhatta.
Az elmúlt nyáron az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapítása körüli szabálytalanságok miatt Suzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója kénytelen volt lemondani vezérigazgatói feladatköréről, a műszaki területért felelős Honda Oszamu alelnök pedig nyugdíjba vonult. A vállalatnál a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkentették. Japánban előzőleg a Mitsubishi Motorsnál kerültek napvilágra mérési és számítási szabálytalanságok.
Európában a Volkswagen nem járt el jogellenesen a szennyezőanyag-kibocsátási adatok megadásakor, így büntetést sem kell fizetnie – olvasható a Transport & Environment tanulmányában. Földrészünkön a dízelbotrány becslések szerint összesen 29 millió autót érinthet, ezeknek csaknem hetven százalékát négy nagy piacon, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban helyezték forgalomba.
A vizsgálat szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határérték túllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.
A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkái szerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.
Az autógyártóknál az ígért és a valós kibocsátások közötti lényeges különbséget az okozza, hogy méréskor áll az autó, míg a valóságban mozog. Nemrég az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kérte az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.
Bár a dízelbotrány kapcsán legtöbbször a Volkswagen nevét emlegetik a sajtóban, de sorra kerül napvilágra több márkával kapcsolatban, hogy a VW-nél is jobban csaltak
Egy hónappal a Volkswagen-dízelügy kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” a megengedettnél akár 17-szer több nitrogén-oxidot bocsát ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMWI) pedig a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezésre hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál. Így a tesztelt járművek nitrogén-oxid kibocsátása a határértéket 800-1400 százalékkal is meghaladhatta.
Az elmúlt nyáron az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapítása körüli szabálytalanságok miatt Suzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója kénytelen volt lemondani vezérigazgatói feladatköréről, a műszaki területért felelős Honda Oszamu alelnök pedig nyugdíjba vonult. A vállalatnál a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkentették. Japánban előzőleg a Mitsubishi Motorsnál kerültek napvilágra mérési és számítási szabálytalanságok.
Európában a Volkswagen nem járt el jogellenesen a szennyezőanyag-kibocsátási adatok megadásakor, így büntetést sem kell fizetnie – olvasható a Transport & Environment tanulmányában. Földrészünkön a dízelbotrány becslések szerint összesen 29 millió autót érinthet, ezeknek csaknem hetven százalékát négy nagy piacon, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban helyezték forgalomba.
A vizsgálat szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határérték túllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.
A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkái szerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.
Az autógyártóknál az ígért és a valós kibocsátások közötti lényeges különbséget az okozza, hogy méréskor áll az autó, míg a valóságban mozog. Nemrég az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kérte az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.