Frissített szoftver: kisebb fogyasztás, tisztább kipufogógáz
Úgy látszik, csupán egy szoftverfrissítés kellett ahhoz, hogy a VW kétliteres TDI motorja teljesítse a hatályos károsanyag kibocsátási normákat.
A német Auto Zeitung szerkesztősége két Volkswagen Passat modellt tesztelt. Az egyiket a Volkswagen biztosította, a másikat a szerkesztőség bérelte, de mindkettőben ugyanaz az EA 189 típusú 2.0 TDI 140 lóerős motor volt, csak éppen az egyiket a régi, a másikat egy frissebb szoftverváltozat vezérelte. Mindkét autóval egyszerre tették meg ugyanazokat a tesztköröket. A teszt célja az volt, hogy ne csak a próbapadon, hanem valós körülmények között is összehasonlítsák a frissítés előtti és utáni teljesítményt.
A Fakt autóipari teszteléssel foglalkozó mérnöki központ segítségével mind a teljesítményt, mind a kibocsátási értékeket egy, a jelenleg érvényes Új Európai Vezetési Ciklusnak (NEDC) megfelelő modern fékpad-méréssel határozták meg. Ezen kívül valós vezetési körülmények között is megvizsgálták mindkét modellt. A teszt során megállapították, hogy a frissített szoftverrel a Passat simán teljesíti a hatályos kibocsátási normákat, ugyanakkor a frissítés sem a motor teljesítményét, sem az autó viselkedését nem befolyásolta.
A teszten legnagyobb meglepetést az okozta, hogy az új szoftverrel számottevő, száz kilométerenként 0,5.0,7 literes fogyasztáscsökkenés érhető el.
A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.