Ezért nincs tájékoztatás telefonon az autók előéletéről

2017. 02. 17.

Volkswagen Passat

Többször érte vád az importőröket azzal kapcsolatosan, hogy miért nem szolgáltathatnak ki adatokat bárkinek egy adott autóval kapcsolatosan. Legutóbb egy Totalcar cikk (ami ide kattintva olvasható) foglalkozott ezzel a témával. Hogy érthető legyen a másik oldal álláspontja, összefoglaltuk az okokat.

2011-ben Herr Müller átveszi a szalonban vadonatúj Volkswagen Passatját. Dízel autót választ, mert napi 300 km-t ingázik az otthona és a munkahelye között. Az autóba gyorsan mennek a kilométerek, egy év alatt túl is van a 80.000 kilométeren. Az autót rendszeresen viszi márkaszervízbe és összesen 3 évig használja. Utoljára 210.000 kilométernél vizsgáltatta, majd 2014-ben, az aktuálissá váló 240.000 kilométeres szerviz elvégzése előtt (hiszen sváb) eladja az autót egy fiatal kollégájának.

Az új tulajdonos csak napi 250 kilométert ingázik és már nem hordja márkaszervizbe az autót, esetleg néha olajat cserél benne. Az autóba 2016 végéig így 370.000 kilométer kerül és kezdenek előjönni a hibák: lengéscsillapítókat, katalizátort és részecskeszűrőt kellene cserélni benne. Mivel a javítás költséges, az autó bekerül egy használtautó kereskedésbe.

A magyar nepper lecsap a kocsira: ideális autó, olcsón meg lehet venni a sok kilométer és javítási szükségletek miatt. Itthon „okosban” egy szürkeműhelyben gyorsan kiütik a katalizátor belsejét, és kiiktatják a részecskeszűrőt, ami miatt ugyan füstöl kicsit az autó, de nálunk ennyi belefér. A kilométer órát potom 9.000 Ft-ért visszapörgeti egy házhoz jövő gyorsszolgálat: -  Mennyire kéri a mester? - Legyen 180.000, mert az még hihető, de nem riasztó. És máris ott díszeleg a murvás kereskedés udvarán a mindössze 180.000 kilométert futott, frissen szervizelt autó (emlékezzünk,tényleg járt itthon egy szakbarbár kezei között!).

Hamar akad is egy érdeklődő az autóra. A leendő vevő még a nepperrel együtt elviszi az autótegy márkakereskedésbe és ott kérnek egy állapotvizsgálatot. Itt tájékoztatják őket, hogy a VW szervizek adatbázisa szerint 2014-ben lett volna esdékes a 240.000 km-es szerviz, ami eleddig elmaradt. Értelmes ember ilyenkor veszi a kalapját és otthagyja a neppert az ócska autójával együtt.Az autó a szervizben megkapja a manipulált kilométeróráért járó flag-et a rendszerben, ami örök bélyegként rajta is marad.Ha viszonta nepper telefonon megtudhatta volna  az autó pontos szerviz előéletét, mert a szervizek emberbaráti szeretetből minden szembejövő kezébe nyomják azt, akkor nem 180.000-re, hanem 220.000-re pörgetteti az órát, és bemondásra flag sem jár az autó gyári nyilvántartásába. Ezután vajon mennyivel több átvert autós lenne, aki szidná a „gyenge minőségű” VW-t, mert 185.000 km-nél már egy csomót rá kell költeni a javításokra.

A történetből megérthetjük, miért írja elő a VW konszern az adatvédelmet. Minden becsületes vevőnek és eladónak az az érdeke, hogy a márkaszervizek ne szivárogtassák ki a szervizmúlt adatait. Hivatalos német becslések szerint a Németországban gazdát cserélő használt autók harmadának vissza tekerték már a kilométeróráját* (valószínűleg ebből a harmadból származik a legtöbb Kelet Európába importált használt autó). A kilométeróra tekerő bűnözők igyekeznek olyan értékre tekerni az órákat, amik reálisnak tűnnek a tapasztalatlan és naiv ügyfelek szemében. Erre „remek bizonyítékul” is szolgálnának, ha egy tekert óra kijelzőjén nem kisebb a mutatott érték a gyári szerviz adatbázisban levő utolsó bejegyzésnél. Ha a márkaszervizek telefonon adnának tájékoztatást bárkinek a legutolsó bejegyzésekről, a csalók számára rögtön meg lenne a támpont, hogy meddig pörgethetik vissza a kilométerórát a lebukás veszélye nélkül.

A szigorúbb adatszolgáltatás tehát a csalások visszaszorítása, azaz a leendő vevők érdekében történik.

*Forrás:
https://www.adac.de/infotestrat/fahrzeugkauf-und-verkauf/gebrauchtfahrzeuge/tacho-manipulation/

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr6613502705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablakmosó (5) ablaktörlő (8) abroncs (33) ABS (6) ACEA (6) ADAC (22) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akku (5) akkumulátor (25) akkumulátor töltés (5) alkatrész (9) Amarok (6) Anglia (5) arany kormánykerék (7) asszisztens rendszer (11) átlagos kor (7) átverés (19) Audi (171) Audi A1 (6) Audi A3 (18) Audi A3 Sportback (13) Audi A4 (15) Audi A6 (7) Audi e-tron (15) Audi e-tron GT (5) Audi Hungaria (16) Audi Q3 (16) Audi Q3 Sportback (11) Audi Q6 (5) Audi Q6 e-tron (6) Audi Q7 (6) Audi Q8 (11) Audi RS (6) Audi TT (10) Audi TT Coupé (8) Audi TT Roadster (7) Ausztria (5) autó (32) autódiagnosztika (8) autódiagnosztikai eszköz (6) autódiagnosztikai szoftver (5) autógyártás (5) autóimport (6) autólopás (7) Autonóm Vészfékező Rendszer (5) autópálya (17) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (28) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (8) baleset (68) Beetle (5) Bentley (5) benzin (8) benzines autó (6) benzinmotor (12) bírság (9) biztonság (12) biztonsági öv (7) biztonságos autó (5) biztosítás (14) biztosítás autóra (7) biztosítás kötés (5) BMW (32) Bogár (16) Bridgestone (22) Budapest (12) büntetés (6) Caddy (7) California (5) CASCO (12) cikk (18) cikkek (1231) CO2 (5) Continental (21) crossover (8) családi autó (14) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) Cupra (14) CUPRA (17) Cupra Born (10) Cupra Formentor (6) Cupra Tavascan (5) Dacia (11) Das WeltAuto (157) Das Weltauto Centrum (13) Datahouse (58) dízel (19) dízelmotor (9) dízel motor (9) DSG (14) dugó (6) Dunlop (12) DWA (11) e-autó (5) e-tron (16) Egyesült Államok (9) Egyesült Királyság (9) eHybrid (6) elektromos (70) elektromos Audi (7) elektromos autó (138) elektromos autózás (13) elektromos motor (16) elektromos SUV (7) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (11) ellenőrzés (6) eső (5) Európa (5) Európai Unió (25) EURO NCAP (8) Euro NCAP (30) év autója (12) Fabia (5) fagy (6) fék (6) féktáv (7) FIAT (10) Ford (64) Ford Focus (7) forgalomba helyezés (6) Formentor (5) Frank György (12) front assist (7) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (18) Goodyear (24) gumi (38) gumiabroncs (38) gumicsere (13) guminyomás (5) gumiteszt (16) gyalogos gázolás (5) Győr (17) gyorshajtás (18) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (21) halálos közlekedési baleset (18) Hankook (21) hasznalt (7) használt (12) Használtautó (20) használtautó (225) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (25) használtpiac (16) használt autó (201) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (12) használt autó importálás (6) használt autó piac (5) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (30) használt piac (8) használt személyautó (5) hasznos (346) haszongépjármű (8) Haszonjárművek (5) hatótáv (8) hátsókerék hatjás (7) hibrid (15) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (532) Honda (8) horrorkaraván (10) Hyundai (14) ID. (6) ID.7 (6) ID.BUZZ (16) ID.Buzz Cargo (6) idős autó (7) illegális szerviz (5) illegális szoftver (8) import (14) importált használtautó (5) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (10) JAF (5) Jármű Szolgáltatási Platform (6) JATO (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (18) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (9) karosszéria (7) kerékpár (6) KIA (17) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kisbusz (6) kishaszonjármű (28) kishaszonjármű forgalomba helyezés (8) kisszines (354) köd (7) ködben vezetni (5) Kodiaq (5) ködlámpa (7) ködlámpa használatának szabálya (5) kombi (19) kombi autó (5) környezetbarát (6) környezetvédelem (5) koronavírus (48) közlekedés (10) közlekedésbiztonság (5) közlekedési baleset (17) Központi Statisztikai Hivatal (11) közúti baleset (17) közúti halálos baleset (13) KRESZ (7) kresz (6) KSH (10) lakókocsi (6) Lane Assist (5) LED (6) LED-lámpa (6) legjobb autó (6) légkondicionáló (6) légzsák (7) lítiumion-akkumulátor (9) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (6) Magyarország (7) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (18) Magyar Közút Zrt. (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (20) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (24) MGE (12) Michelin (25) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (8) mobiltelefon vezetés közben (5) motor (14) motorkerékpár (7) motorolaj (5) MPV (5) Multivan (9) NAV (33) NAV ellenőrzés (9) NCAP (14) NCAP teszt (18) négyévszakos gumi (5) Németország (20) német autóklub (6) nepper (11) Nokian (7) Nürburgring (8) nyaralás (12) nyaralás autóval (7) nyárigumi (19) nyárigumiteszt (11) nyári abroncs (6) nyári gumi (5) Octavia (15) old timer (5) old timer autó (5) Opel (60) ORFK (5) összkerékhajtás (7) ötcsillagos minősítés (14) öt csillag (7) parkolási asszisztens (5) Passat (5) pénzügyőr (5) Peugeot (11) PHEV (5) piaci statisztika (8) pick-up (7) Pikes Peak (8) Pirelli (7) plug-in hibrid (59) Porsche (41) Porsche 911 (8) Porsche Hungaria (21) Porsche Taycan (9) Renault (13) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (36) rendszám (6) Románia (5) sávtartó asszisztens (8) SEAT (75) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (7) SEAT Ateca (11) SEAT Cupra (6) SEAT Ibiza (5) SEAT Leon (9) Seat Leon (6) SEAT Tarraco (6) sebességkorlátozás (6) sebességszabályozás (5) síelés (5) síelés autóval (5) skoda (5) Skoda (223) Skoda Auto (21) Skoda Enyaq (17) Skoda Enyaq iV (18) Skoda Fabia (23) Skoda Kamiq (13) Skoda Karoq (9) Skoda Kodiaq (14) Skoda Octavia (96) Skoda Superb (31) sportautó (13) SUV (117) suv autó (7) Suzuki (37) szabálytalanság (6) szélvédő (6) szélvédő takarítás (7) személyautó (25) személyautó-állomány (6) személyautó-állomány átlagos kora (5) személygépjármű (18) szén-dioxid kibocsátás (16) szerviz (9) T-Roc (5) tanulmányautó (5) TDI (10) technológia (14) teherautó (6) tél (11) téligumi (22) téligumiteszt (10) terepjáró (7) Tesla (10) teszt (8) tisztán elektromos (6) töréspróba (6) törésteszt (27) Tóth Péter (11) Toyota (25) Transporter (15) Travel Assist (13) TSI (20) tudta (9) újautó (45) új autó (31) új autók forgalomba helyezése (6) új autók piaca (7) új modell (5) utazás (7) ütközés (11) ütközésbiztonság (6) ütközésvédelem (6) üzemanyag (11) üzemanyagárak (5) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (8) vadgázolás (6) vasúti átjáró (5) verseny (5) versenyautó (11) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (7) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (373) Volkswagen-csoport (251) Volkswagen Amarok (5) Volkswagen Beatle (5) Volkswagen Caddy (9) Volkswagen elektromos autó (5) Volkswagen Golf (101) Volkswagen Haszonjárművek (8) Volkswagen ID (18) Volkswagen ID.3 (18) Volkswagen ID.4 (11) Volkswagen ID.7 (9) Volkswagen ID.Buzz (10) Volkswagen ID.Buzz Cargo (5) Volkswagen Konszern (6) Volkswagen Multivan (6) Volkswagen Passat (44) Volkswagen Passat Variant (5) Volkswagen Polo (27) Volkswagen T-Cross (7) Volkswagen T-Roc (9) Volkswagen Taigo (7) Volkswagen Tiguan (16) Volkswagen Touran (7) Volkswagen Transporter (14) Volkswagen Up! (5) Volvo (9) Vredestein (5) VW (9) VW-csoport (9) What car? (40) WLTP (30) Wolfsburg (8) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása