Villámlátogatást tett nálunk a Crafter
Februárban Budapestre érkezett a „Mesterektől a mesterekhez” körtúráján a Volkswagen Crafter. Noha a modell hivatalosan még nem lépett a világpiacra, a gyár afféle promóciós turnéra küldte az egyik példányt: a kocsi négy hónap alatt a 30 országban 42 000 kilométert tesz meg.
Ezzel a túrával csak még inkább élénkül az érdeklődés, hiszen már jó régen, tavaly szeptemberbena hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon 24 európai ország képviselőiből álló zsűri a Craftert választotta a 2017-es év legjobb kishaszonjárművének.
Az utazásra egyhuzamban, különböző útviszonyok és időjárási körülmények közepette kerül sor, a projekt célja az, hogy különleges szakembereket találjon az egyes országokban, annak érdekében, hogy kiderüljön: mi az, ami őket megállás nélkül a tökéletesség elérése felé hajtja.
A „Mesterektől a mesterekhez” körút Hannoverben, a Volkswagen Haszonjárművek márka központjában kezdődött, majd a Crafter járt Franciaországban és Spanyolországban, utána a legszokatlanabb munkát végző mesteremberek utáni kutatás, Marokkóban és Izlandon folytatódott. Később pedig járt dudakészítőnél Skóciában, szélmalom felújítónál Hollandiában, sőt a holland királyi udvarnak szállító virágtermesztőnél is, de egyfejszéket készítő kovácsot is meglátogatott Svédországban. A cél: olyan szakemberek felkutatása, akiket az a szenvedély hajt, hogy tökéleteset alkossanak.
A kétfős német stáb hazánkban az oldtimer repülők renoválásával foglalkozó Goldtimer Alapítványt látogatta meg a Budaörsi repülőtéren február közepén, ami azért is volt különleges pillanat, mert Magyarországon itt volt először látható az új haszonjármű. Az Alapítvány egyébként idén ünnepli 25 éves évfordulóját, s ez idő alatt számos repüléstörténetileg meghatározó repülőgépet restaurált. Köztük volt egy Li-2, egy Po2, egy Bánhidi Antal tervezte Gerle, és egy-egy példányt a Rubik Ernő által megalkotott Cimbora, Vöcsök és Kánya típusokból.
A Crafterről ugyanakkor már annyit tudni, hogy miután a jármű egész koncepcióját – konkrét ügyféligények alapján – alapjaiban újratervezték, akishaszonjármű a modellváltozatok rendkívül széles választékát kínálja, beleértve a nagy teherbírású kiviteleket is. Zárt furgonként és kombiként különböző hosszúságú (5986 mm, 6836 mm vagy, zárt furgonként, 7391 mm is) és magasságú (2355 mm, 2590 mm vagy, zárt furgonként, 2798 mm is) változatokban kerül a piacra. Ezeket egészítik ki a fülke-alvázas kivitelek rövid- vagy duplafülkével, különböző hosszúságokkal és felépítményekkel vagy azok nélkül, például platóval, dobozos felépítménnyel vagy billentő szerkezettel.
A raktér szélessége a kerékjárati ívek között 138, míg a raktér legnagyobb hosszúsága 485 centiméter, ami a kategória legjobb raktérméreteit jelenti. A tolóajtók nyílása 131 centiméter, ugyanakkor az elsőkerék-hajtású változatok 57 centis rakodóperem magasságának és a 270 fokos szögig nyitható hátsó raktérajtóknak köszönhetően könnyű a berakodás.
További információ:
http://crafter2craftsmen.com/en/
http://www.goldtimer.hu/index.html
A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.