Genfben startolt az Audi RS 5 Coupé II
Első látásra világos, hogy az új, a második generációs Audi RS 5 Coupé az Audi Sport RS modellkínálatának Gran Turismo tagja, amelynek a világpremierje a Genfi Autószalonon volt.
A sportkocsi vonalai a klasszikusokat követik, vagyis hosszú motorháztető hangsúlyozza, hogy itt kérem 450 lóerős 2.9 TFSI biturbo motor dolgozik. Másrészt az utastér hosszabb, mint az a kupéknál szokásos, mégpedig azért, hogy hátul ne csak egy laptoptáska férjen el. Az utastér azért is lehet megfelelően tágas, mert a kocsi 472 centiméteres hossza 74 milliméterrel haladja meg elődét.A műszerfalon az Audi virtual cockpit RS-kijelzői a gumiabroncsok nyomásáról, a forgatónyomatékról és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett menetdinamikai erőhatásokról tájékoztatnak.
A semmi mással össze nem téveszthető RS-hangzású 2.9 TFSI két turbófeltöltője középen, a hengersorok között kapott helyet, és a gyár arra büszke, hogy a maximális nyomatéktartomány példátlanul széles: a 600 newtonméter az 1900 és 5000 percenkénti fordulatszám között mindvégig rendelkezésére áll. Ilyen adatok után nem csoda, hogy a kocsi 3,9 másodperc alatt katapultál százra, a végsebessége pedig az opcionális RS dinamika-csomaggal eléri a 280 kilométer/órát, úgyhogy menetdinamikai erőhatásokról tájékoztató g-kijelző nem indokolatlanul került a kocsiba.
A biturbo motor teljesítménye sportos hangolású, optimalizált kapcsolási időkkel működő, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón keresztül jut a központi differenciálművel szerelt quattro összkerékhajtásra. A rendszer aszimmetrikusan (40:60 arányban) osztja el a forgatónyomatékot az első- és a hátsó kerekek között,dinamikus irányíthatóságot és optimális vonóerő-átadást garantálva. Kívánságra az Audi természetesen a hátsó tengely sport-differenciálművét is szállítja.
Az RS 5 Coupé alapkivitelben 19 hüvelykes kerekeken gördül, de extraként 20 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak.
Az Audi RS 5 Coupé fekete alaptónusú utasterében olyanrészletekkel találkozhatunk, mint a méhsejt-mintázatú steppeléssel varrott Feinnappa bőrkárpitozású sportülések és az alul egyenesített karimájú, bőrbevonatú multifunkciós RS-sportkormány.
A fedélzeti szórakozásról széles körű infotainment-kínálat gondoskodik. A Németországban beépített Audi connect SIM-kártyának köszönhetően a connect-szolgáltatások rögzített díjas adatforgalma három évig ingyenes, az európai roaminggal együtt. Az utasok az opcionális WLAN-hotspot segítségével szörfözhetnek mobil eszközeikkel a világhálón. Az Audi smartphone interface az Apple Car Play és az Android Auto segítségével bizonyos tartalmakat önálló MMI-menüben jeleníthet meg. További high-end technika a Head-up kijelző, a vezetői segédrendszerek kínálatában pedig akár harmincféle berendezés növelheti a biztonságot, a kényelmet és a gazdaságosságot.
A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.