Skoda Octavia RS – miért 245?
Minden év márciusában Genfre irányul az autós világ szeme, nem csoda, hogy az európai márkák világpremierjei uralják a szalont. A Skoda például egyebek között az Octavia RS 245 bemutatásával irányította magára a figyelmet. De mi is az a 245 a modellnévben?
A 245-ös Octavia RS azért kapta ezt a modellnevet, hogy mindenki azonnal tudja, 245 lóerős motor dolgozik a fedél alatt. A szépség azonban nemcsak elődjénél 15 lóerővel nagyobb teljesítményére lehet büszke, hanem az első tengely elektronikus differenciálzár-hatású funkcióját (VAQ) is magában foglaló korszerű futómű-technikájára is. Az RS Octavia limuzin és kombi változatban is megjelenik, de bármelyiket is választjuk, a menetteljesítmények továbbra is igen meggyőzőek, hiszen a limuzin 6,6 másodperc alatt éri el a százat, miután a motor az 1600 és 4300 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig biztosítja a 370 newtonméteres maximális forgatónyomatékot. A kocsit a 250 kilométeres sebességig engedi gyorsulni az elektronika.
Sport futóműve révén másfél centivel alacsonyabban utazik az RS, mint a normál Octavia, ugyanakkor hátsó nyomtávja 30 milliméterrel szélesebb, mint elődjéé. A szériafelszereltséghez tartozófekete könnyűfém keréktárcsái 19 hüvelykesek.
A sport-üzemmódot is kínáló elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) éppúgy kiemeli az RS 245 dinamikus karakterét, mint az első tengely elektronikus szabályzású differenciálzár-hatású funkciója (VAQ), vagy a progresszív kormányzás és az extrafelszerelésként rendelhető adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.