Genf: egyliteres motort kapott a Rapid
Nemcsak a Rapid, hanem a Rapid Spaceback is felfrissülve érkezett a Skoda genfi standjára.
A Rapid külső változásai elsősorban a kocsi elején feltűnőek. Lökhárítója új tervezésű alsó részén átdolgozott ködlámpák tűnnek fel. E világítóegységeket karcsú krómozott díszléc köti össze (a Style felszereltségi szinttől), még szélesebb hatást kölcsönözve az orr számára.
Noha a Rapidot a Fabia és az Octavia közé lőtte be a márka, a Rapid limuzin változata csaknem milliméterre akkora, mint az első Octavia volt. A Spaceback viszont nem ennek kombi változata, hanem egy rövidebb, sportosabb ötajtós kivitel. A gyári adatok szerint 18 centivel rövidebb, mint a 448 centis limuzin Rapid. Emiatt a Spaceback csomagtartója 550 helyett csupán 415 literes, de 4,3 méteres kocsitól ez sem kevés. Viszont a zsúfolt nagyvárosi utcákban a Spaceback számára könnyebben találunk parkolóhelyet.
Mindkét karosszériaváltozathoz rendelhető a 95, illetve 110 lóerős, vadonatúj egyliteres, háromhengeres TSI motor, amelyek előnye a takarékosság: 4,4, illetve 4,5 literes átlagfogyasztásról beszélhetünk, ugyanakkor a kis háromhengeresek korántsem lomhák. A kisebb teljesítményű változat is 11 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebesség pedig csaknem 190, míg az erősebb gyorsulása 10 másodperc, és eléri a 200 kilométeres sebességet.
Az új benzinmotor kompakt konstrukciójának és alumínium forgattyúsházának köszönhetően tíz kilogrammal könnyebb az eddigi 1,2 literes motornál. A csekély szabad tömegerők révén a háromhengeres konstrukcióknál egyébként használatos kiegyenlítő tengelyt sem alkalmazta a gyár, ami szintén tömegmegtakarítást eredményezve segíti az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérséklését. E célt szolgálja a kenőolajszivattyú állandó szabályzású teljesítménye, amely folyamatosan a motor pillanatnyiterhelési állapotához illeszti az olajnyomást. A Rapid család kínálatában szerepel még a 125 lovas 1.4 TSI benzinmotor, valamint a két TDI, a 90 lóerős 1.4-es, meg a 116 lovas 1.6-os.
Ami a kényelmi és biztonsági funkciókat illeti, a kínálatában az olyan korszerű vezetői segédrendszerek szerepelnek, mint például a fáradtságérzékelő funkció (Driver Alert) és a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) kiegészített első radar-asszisztens (Front Assist). Az aktív biztonságot további technikák is fokozzák, mint például a kanyarkövető ködfényszórók vagy épp a hegymenet asszisztens (Hill-Climb Assist). Az első és hátsó parkolássegítő rendszer szintén a biztonságot és a kényelmet szolgálja.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.