Hogyan vegyünk hibrid autót?
Nem csak az a kérdés, hogy hogyan, hanem az is, hogy milyen használt hibridet érdemes megvásárolni. Hogyan vizsgáljuk meg, jó állapotban van-e a hibrid autó akkumulátora, vagyis a kocsi lelke?
A hibrid autó működése nagyban függ az elektromotor teljesítményétől. Ha a hibrid motor teljesítménye minimum 60-70 kilowatt, nagyjából 80-90 lóerő, és annak akkumulátora legalább 40-50 kilométer megtételét teszi lehetővé, akkor az már egy jó adottságokkal rendelkező hibrid kocsinak mondható. A villanymotor önmagában is sokáig viszi a kocsit, így a belsőégésű csak akkor kapcsol be, ha nagy terhelés alatt áll a kocsi – gyorsítás, hegymenet –, vagy lemerült az akkumulátor.
Az elmúlt másfél évtized nagyléptékű fejlesztései ellenére a hibrid autó akkumulátorának élettartama még mindig nem tökéletes, azonfelül működése során folyamatosan veszít a kapacitásából. A régebbi hibridek új korukban is csak 2-3 kilométert tudtak megtenni villanymotorral, az újabbak már 30-50 kilométert is, azonban a használat során ezek az értékek folyamatosan csökkennek. Igaz, a gyári garancia általában 7-8 évre terjed, és ez alatt az idő alatt a névleges kapacitás 70 százalékát garantálja a gyártó. Abban az esetben viszont, ha ez az érték jelentősen lecsökken, nincs mese, cserélni kell az akkumulátort, ami akár 1-2 millió forintba is kerülhet.
Amint Papp László, a Porsche Hungaria oktatási vezetője elmondta, a kapacitás-vizsgálat egyszerű eszközökkel úgy történhet, hogy megnézzük a teljesen feltöltött akkuval mennyi megtehető utat ígér az autó. (Ehhez persze tudni kell a gyári adatot, hogy tudjunk mihez hasonlítani. Azt ne várjuk, hogy a gyári katalógus adatát fogja mutatni, ez nagyon ritkán fordul elő). Ha gyanúsan kevés megtehető kilométert mutat a műszer, még mindig lehet, hogy az előző vezető hajtós stílusa miatt nem mer többet bevállalni az autó komputere. Ha ekkor normálisan megyünk néhány kilométert, egy idő után beáll a valós hatótáv.
A működés vizsgálata abból áll, hogy menet közben a menetmód-választóval minden variációt ki kell próbálni: tisztán elektromos üzem, csak belsőégésű motoros haladás, akkutöltő haladás, hibrid-üzem. A hibrid autóknál általában a műszerfalon lehet látni az energiaáramlást, és ezt érdemes figyelni a próbaút során.
Magától értetődik, hogy egy használt hibrid autó vásárlás esetén csak vezetett szervizfüzettel szabad megvenni a gépjárművet, hiszen bármilyen garanciaigény csak ennek birtokában érvényesíthető.
A plug-in hibrid otthoni töltésekor ügyeljünk arra, hogy a konnektor bírja el az áramfelvételt. Ha a ház hálózata bírja 6-8 órán keresztül a 10 amperes áramfelvételt, semmi gond. Azonban megtörtént már, hogy kigyulladt a ház, mert a fali konnektor túlmelegedett. A gyári töltőkábelben van ugyan egy hőérzékelő, ami kikapcsol, ha melegedést észlel, a gyakran használt hosszabbítókon azonban nincs ilyen, és baj lehet. Ezért a hibrid akkumulátor töltésénél TILOS hosszabbítót használni!
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.