Ezüst nyilak az Avuson

2017. 05. 27.

Goodwood Festival of Speed 2009

Éppen 83 esztendeje, 1934. május 27-én álltak először rajthoz az Auto Union négykarikás versenyautói, az „Ezüstnyilak”, mégpedig a Berlin Avus pályáján. A boxutcás képünkön látszik a kocsi orrán a négy összefonódó karika, ami ma az Audi jelképe.

Noha ezen a napon még sem az Audi-előd Auto Union, sem az örök rivális, a Mercedes-Benz nem tudott győzni, egészen a második világháború 1939-es kitöréséig ez a két márka uralta a nemzetközi versenypályákat.

Jubilaeumsmagazin Motorsport

Az új versenyautókon elsősorban ezüst fényezésük, és a vezető mögé helyezett motor tűnt fel. Vagyis az Auto Unionnál tűnt fel elsőként a Formula osztályra jellemző építési mód. Abban az időben azonban még nem használtak könnyűfémeket a motorépítésben, így az 5-6 literes motorok súlya meglehetősen nagy volt. Ezért az ezüst nyilak sokat farolgattak a mai szemmel igen keskeny gumikon.

Jubilaeumsmagazin Historie

Az 1934-es szezonnal új versenyszabályzat lépett életbe, amely 750 kilogramm maximális saját tömeget írt elő, ám a motorok hengerűrtartalma és üzemanyag tekintetében abszolút szabadságot biztosított a tervezőknek. Az Auto Union versenyautók szellemi szülőatyja Ferdinand Porsche, aki az 1932-ben az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákból újonnan alakult Auto Union számára készítette a terveket és követelményként a 4500 percenkénti fordulatszámnál elért, legalább 250 lóerő teljesítményt fogalmazott meg. Ezt bőven meg is valósították, mert 1934-ben a Typ A modell 295 lóerős volt.

Jubilaeumsmagazin Motorsport

Az Avus-versenyen az Auto Union gépei igen figyelemre méltó teljesítményt produkáltak. Hans Stuck a leggyorsabb pilótaként már az edzés során is 245 kilométer/órás körátlagot autózott, de az Auto Union a szakadó esőben rendezett futamon is hozta a nap legjobb idejét: Momberger 225,8 kilométeres körátlagot ért el. Stuck ugyan már a tizedik körre egy percnyi előnyre tett szert a mezőny előtt,de defektet kapott. A futam végén Momberger harmadikként futott be Guy Moll és Achille Varzi, az Alfa Romeo pilótái mögött.

Jubilaeumsmagazin Historie

A Typ B modell teljesítménye 1935-ben már elérte 375 lóerőt, a következő évi Typ C pedig – 520 lóerejének köszönhetően – az Avus hosszú egyeneseiben elérhették a 380 kilométeres sebességet is. Jóllehet a fejlesztések során a 16-hengeres V-motor alapkonstrukciója változatlan maradt, 1936-ra már 6 literesre nőtt az összlökettérfogat, ami olyan rugalmasnak bizonyult, hogy a tervezők négyfokozatú sebességváltóval szerelték fel. Érdekesség, hogy a 32 szelepet egyetlen vezérműtengely mozgatta. A kormányt viszont minden rásegítés nélkül a pilóta. Volt is birkózás az éles kanyarokban, különösen a hegyi versenyeken és a Monacói Grand Prix futamon. Nézzük csak meg, milyen nagy átmérőjű a kerék, amibe aztán alaposan bele kellett kapaszkodni. Visszaemlékezések szerint a pilóták a felkészülések során felsőtestre gyúrtak, hogy végigbírják a versenyeket.

A mai Audi-embléma négy karikája az August Horch által 1909. július 16-án alapított Audi, valamint a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat szimbolizálja, amelyek 1932-ben az Auto Union neve alatt egyesültek. Az 1969-ben fuzionált Auto Union és NSU számos jelentőségteljes fejlesztéssel járult hozzá az autóipar fejlődéséhez. Az AUDI AG 1985-ben az Audi NSU Auto Union AG-ből jött létre.

A Das WeltAuto Audi kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5213502983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablakmosó (5) ablaktörlő (8) abroncs (33) ABS (6) ACEA (6) ADAC (22) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akku (5) akkumulátor (25) akkumulátor töltés (5) alkatrész (9) Amarok (6) Anglia (5) arany kormánykerék (7) asszisztens rendszer (11) átlagos kor (7) átverés (19) Audi (170) Audi A1 (6) Audi A3 (18) Audi A3 Sportback (13) Audi A4 (15) Audi A6 (7) Audi e-tron (15) Audi e-tron GT (5) Audi Hungaria (16) Audi Q3 (16) Audi Q3 Sportback (11) Audi Q6 (5) Audi Q6 e-tron (6) Audi Q7 (6) Audi Q8 (11) Audi RS (6) Audi TT (10) Audi TT Coupé (8) Audi TT Roadster (7) Ausztria (5) autó (32) autódiagnosztika (8) autódiagnosztikai eszköz (6) autódiagnosztikai szoftver (5) autógyártás (5) autóimport (6) autólopás (7) Autonóm Vészfékező Rendszer (5) autópálya (17) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (28) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (8) baleset (68) Beetle (5) Bentley (5) benzin (8) benzines autó (6) benzinmotor (12) bírság (9) biztonság (12) biztonsági öv (7) biztonságos autó (5) biztosítás (14) biztosítás autóra (7) biztosítás kötés (5) BMW (32) Bogár (16) Bridgestone (22) Budapest (12) büntetés (6) Caddy (7) California (5) CASCO (12) cikk (18) cikkek (1230) CO2 (5) Continental (21) crossover (8) családi autó (14) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) CUPRA (17) Cupra (14) Cupra Born (10) Cupra Formentor (6) Cupra Tavascan (5) Dacia (11) Das WeltAuto (157) Das Weltauto Centrum (13) Datahouse (57) dízel (19) dízelmotor (9) dízel motor (9) DSG (14) dugó (6) Dunlop (12) DWA (11) e-autó (5) e-tron (16) Egyesült Államok (9) Egyesült Királyság (9) eHybrid (6) elektromos (70) elektromos Audi (7) elektromos autó (138) elektromos autózás (13) elektromos motor (16) elektromos SUV (7) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (11) ellenőrzés (6) eső (5) Európa (5) Európai Unió (25) EURO NCAP (8) Euro NCAP (30) év autója (12) Fabia (5) fagy (6) fék (6) féktáv (7) FIAT (10) Ford (64) Ford Focus (7) forgalomba helyezés (6) Formentor (5) Frank György (12) front assist (7) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (18) Goodyear (24) gumi (38) gumiabroncs (38) gumicsere (13) guminyomás (5) gumiteszt (16) gyalogos gázolás (5) Győr (17) gyorshajtás (18) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (21) halálos közlekedési baleset (18) Hankook (21) használt (12) hasznalt (7) Használtautó (20) használtautó (224) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (25) használtpiac (16) használt autó (200) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (12) használt autó importálás (6) használt autó piac (5) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (30) használt piac (7) használt személyautó (5) hasznos (346) haszongépjármű (8) Haszonjárművek (5) hatótáv (8) hátsókerék hatjás (7) hibrid (15) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (531) Honda (8) horrorkaraván (10) Hyundai (14) ID. (6) ID.7 (6) ID.BUZZ (16) ID.Buzz Cargo (6) idős autó (7) illegális szerviz (5) illegális szoftver (8) import (14) importált használtautó (5) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (10) JAF (5) Jármű Szolgáltatási Platform (6) JATO (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (18) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (9) karosszéria (7) kerékpár (6) KIA (17) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kisbusz (6) kishaszonjármű (28) kishaszonjármű forgalomba helyezés (8) kisszines (354) köd (7) ködben vezetni (5) Kodiaq (5) ködlámpa (7) ködlámpa használatának szabálya (5) kombi (19) kombi autó (5) környezetbarát (6) környezetvédelem (5) koronavírus (48) közlekedés (10) közlekedésbiztonság (5) közlekedési baleset (17) Központi Statisztikai Hivatal (11) közúti baleset (17) közúti halálos baleset (13) kresz (6) KRESZ (7) KSH (10) lakókocsi (6) Lane Assist (5) LED (6) LED-lámpa (6) legjobb autó (6) légkondicionáló (6) légzsák (7) lítiumion-akkumulátor (9) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (6) Magyarország (7) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (18) Magyar Közút Zrt. (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (20) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (24) MGE (12) Michelin (25) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (8) mobiltelefon vezetés közben (5) motor (14) motorkerékpár (7) motorolaj (5) MPV (5) Multivan (9) NAV (33) NAV ellenőrzés (9) NCAP (14) NCAP teszt (18) négyévszakos gumi (5) Németország (20) német autóklub (6) nepper (11) Nokian (7) Nürburgring (8) nyaralás (12) nyaralás autóval (7) nyárigumi (19) nyárigumiteszt (11) nyári abroncs (6) nyári gumi (5) Octavia (15) old timer (5) old timer autó (5) Opel (60) ORFK (5) összkerékhajtás (7) ötcsillagos minősítés (14) öt csillag (7) parkolási asszisztens (5) Passat (5) pénzügyőr (5) Peugeot (11) PHEV (5) piaci statisztika (8) pick-up (7) Pikes Peak (8) Pirelli (7) plug-in hibrid (59) Porsche (41) Porsche 911 (8) Porsche Hungaria (21) Porsche Taycan (9) Renault (13) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (36) rendszám (6) Románia (5) sávtartó asszisztens (8) SEAT (75) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (7) SEAT Ateca (11) SEAT Cupra (6) SEAT Ibiza (5) Seat Leon (6) SEAT Leon (9) SEAT Tarraco (6) sebességkorlátozás (6) sebességszabályozás (5) síelés (5) síelés autóval (5) Skoda (222) skoda (5) Skoda Auto (21) Skoda Enyaq (17) Skoda Enyaq iV (18) Skoda Fabia (23) Skoda Kamiq (13) Skoda Karoq (9) Skoda Kodiaq (14) Skoda Octavia (95) Skoda Superb (31) sportautó (13) SUV (117) suv autó (7) Suzuki (37) szabálytalanság (6) szélvédő (6) szélvédő takarítás (7) személyautó (25) személyautó-állomány (6) személyautó-állomány átlagos kora (5) személygépjármű (18) szén-dioxid kibocsátás (16) szerviz (9) T-Roc (5) tanulmányautó (5) TDI (10) technológia (14) teherautó (6) tél (11) téligumi (22) téligumiteszt (10) terepjáró (7) Tesla (10) teszt (8) tisztán elektromos (6) töréspróba (6) törésteszt (27) Tóth Péter (11) Toyota (25) Transporter (15) Travel Assist (13) TSI (20) tudta (9) újautó (45) új autó (31) új autók forgalomba helyezése (6) új autók piaca (7) új modell (5) utazás (7) ütközés (11) ütközésbiztonság (6) ütközésvédelem (6) üzemanyag (11) üzemanyagárak (5) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (8) vadgázolás (6) vasúti átjáró (5) verseny (5) versenyautó (11) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (7) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (372) Volkswagen-csoport (250) Volkswagen Amarok (5) Volkswagen Beatle (5) Volkswagen Caddy (9) Volkswagen elektromos autó (5) Volkswagen Golf (100) Volkswagen Haszonjárművek (8) Volkswagen ID (18) Volkswagen ID.3 (18) Volkswagen ID.4 (11) Volkswagen ID.7 (9) Volkswagen ID.Buzz (10) Volkswagen ID.Buzz Cargo (5) Volkswagen Konszern (6) Volkswagen Multivan (6) Volkswagen Passat (43) Volkswagen Passat Variant (5) Volkswagen Polo (26) Volkswagen T-Cross (7) Volkswagen T-Roc (9) Volkswagen Taigo (7) Volkswagen Tiguan (16) Volkswagen Touran (7) Volkswagen Transporter (14) Volkswagen Up! (5) Volvo (9) Vredestein (5) VW (9) VW-csoport (9) What car? (40) WLTP (30) Wolfsburg (8) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása