Az utolsó szalmaszál: a márkaszerviz

2017. 06. 09.

„Nemrégiben behoztak egy valahol frissen javított autót, hogy hidegen nehezen jár az után, hogy vezérműlánc feszítőt cseréltek benne. Megbontottuk a motort, kiderült, hogy amikor kicserélték a feszítőt, a vezérlés elmozdult. Összeszerelték, ráindítottak, de amikor ráindítottak, a vezérműtengely végén lévő, kúpos rögzítésű lánckerék egy kicsit elmozdult. Ezért a tengelyen már nem tudtak annyit állítani, hogy hidegen optimális legyen a motor működése. Olyannyira nem volt optimális, hogy az elhangolódott vezérlés miatt a szelepek beleütöttek a dugattyúba. Emiatt persze fel kellett újítani a hengerfejet” – meséli Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője, hozzátéve, hogy nincs rosszabb, mint egy elszúrt javítás után helyrehozni egy motort.

Mint mondja, a független szervizekhez sok képzett szerelő került a márkahálózatokból a 2008-as autóipari recessziót követően, amikor sok márkaszerviz zárt be országszerte, de hiába volt a maguk idejében naprakész a tudásuk, az azóta nem frissült. Az újabb modelleket már csak tapasztalati úton ismerték meg, nem a márkaszervizekben szokásos oktatások során, másrészt a függetleneknél sokszor nincsenek meg szükséges a célszerszámok minden típusra.Ezért hiába alacsonyabb ott az óradíj, ha amiatt kell kétszer annyi időt fordítani a hiba kijavítására, mert se diagnosztikai szoftver, se célszerszám, se mai technológiai ismeret.

RIK_9208L_resize

„Egy A8-nál, Touaregnél, Q7-nél sok esetben úgy kezdődik a javítás, hogy szereld ki a motort váltóval együtt az autóból, mert másként nem férsz hozzá azokhoz a csavarokhoz, alkatrészekhez, amiket ki szeretnél cserélni. Például motorolaj szivárgáskor vagy lambdaszonda csere esetén is egy V-nyolcas motornál, vannak esetek, amikor ki kell szerelni a motort. Ha nincs az erre tervezett hidraulikus asztal, a gépkocsihoz illeszkedő tartótüske készlettel a szerelő nem tud hatékonyan és szakszerűen dolgozni” – mondja a szervizvezető.

Egy másik példa: manapság egyre több modellben találunk adaptív tempomatot, aminek a radar szenzorja 100-120 méterre néz előre. Nagyon nem mindegy, hogy karosszériajavítás után néhány milliméterrel nem néz félre. Ugyanez a helyzet a sávelhagyásra figyelmeztető és egyéb asszisztens rendszerekkel, amelyek pontos működésétől életek függenek. Ezért a karosszériajavítás után a szenzorokat újra kell kalibrálni, amit a márkaszervizben egy erre a célra kiképzett szakember végez. A szakszerű beállításhoz itt a gyártó által előírt szoftvereken és diagnosztikai berendezéseken kívül még kalibráló táblák is szükségesek.

A javítások során rengeteg olyan hiba van, amit csak gyári célszerszámmal, vagy szoftverrel lehet kijavítani, amivel nem minden esetben rendelkeznek a független szervizek.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1412695401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (8) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (53) Audi e-tron (6) Audi Q3 (5) autó (22) autóimport (6) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (21) benzines autó (5) benzinmotor (5) biztonság (6) biztosítás (11) biztosítás autóra (6) BMW (7) Bogár (14) Budapest (5) Caddy (6) CASCO (8) cikk (18) cikkek (625) családi autó (6) csalás (6) csúszós út (6) CUPRA (5) Das WeltAuto (106) dízel (13) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos Audi (6) elektromos autó (39) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Ford (15) Frank György (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (13) gumi (5) gumiabroncs (13) gumicsere (6) gyorshajtás (8) hasznalt (6) Használtautó (12) használtautó (140) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (6) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (235) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (211) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (5) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (8) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (179) koronavírus (19) közlekedés (5) legjobb autó (5) lízing (6) márkakereskedés (10) márkaszerviz (15) megbízható használt autó (5) Mercedes (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (6) NAV (12) Németország (5) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (6) Octavia (7) Opel (12) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (11) Porsche (18) Porsche Hungaria (10) SEAT (26) Skoda (54) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (6) Skoda Octavia (10) Skoda Superb (6) SUV (26) suv autó (7) Suzuki (8) személyautó (6) szén-dioxid kibocsátás (6) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) teszt (5) törésteszt (12) Toyota (5) Transporter (8) TSI (8) tudta (9) újautó (18) új autó (13) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (5) videok (32) Volkswagen (109) Volkswagen-csoport (26) Volkswagen Golf (7) VW (5) Címkefelhő