Veterán Skodák a Bodensee Klassik versenyen
Nézzék meg ezt a két szépséget. Ezzel az öt fényszórós,1957-es 440 „Spartakkal” és az 1961-es Felicia kabrió val állt a Skoda a hatodik Bodensee Klassik verseny rajtjához Bregenzben. Mivel a Boden-tó az Alpok északi lábánál, Ausztria, Németország és Svájc határán van, természetes, hogy a 180 résztvevős, 600 kilométeres veterán rali is a három ország hegyi útjain zajlott.
A Skoda 440 az 1959–1971 között készülő OCTAVIA típuscsalád közvetlen elődje. A Skoda Múzeum által 1995-ben megvásárolt modell a felújítás után olyan lett, mint az országos és nemzetközi ralikon induló gyári csapat kocsija volt az 1950-es évek végén. A kor szokásai szerint a két sárga fényszórót a kormánykerék elfordítása kapcsolta be, hogy bevilágítsák az éjszakai futamok kanyarjait. Azt nem tudjuk, hogy a versenyre felkészített 440-es mit tudott, de a szériakivitelaz 1089 köbcentiméteres, 40 lóerős motorjával elérte a 110 kilométeres sebességet is.
A veterán verseny azonban nem elsősorban a teljesítményről, hanem a szépségről szól. És bizony, a két Skodának nemcsak az állapota volt rendben, hanem a stílusa is. A maga idejében egyik sem maradt el a hasonló kategóriájú nyugati modellektől, sőt, messze áramvonalasabbak és elegánsabbak voltak, mint a hatvanas évek Pobedái, vagy Moszkvicsai.
Itt van például ez a 440-eshez hasonlóan klasszikus építésű (orrmotor, hátsókerékhajtás), 1961-es türkizzöld Felicia, a Skoda nagy dobása, amiből 1959 és 1964 között 15 ezer készült. Közülük hozzánk is került néhány, és egyikük szerepet kapott az 1960-as Két emelet boldogság című filmben is. A kétüléses Felicia a hatvanas évek legszebb kabriói közé tartozott. Hátsó része szépen simul a levegőbe, nem kelt nagy légörvényt, és a lejtős vonalat kedvesen töri meg a hátsó lámpákat rejtő két jellegzetes fecskefarok, amelyek vizuálisan meghosszabbítják a jármű hátulját és hatásosan kiemelik a kocsi arányait. A mindössze 930 kilós Felicia műszakilag a 440-es modellre épült, ám a két karburátor jóvoltából teljesítménye 50 lóerőre nőtt, így a kocsi végsebessége 130 kilométer volt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.