Gátlástalan órapörgetők
Kép forrása: www.itcafe.hu
Minden autóvásárlónak tudnia kell, ha egy kocsinak nincs szervizfüzete, vagy csak az első néhány évben vezették, az már gyanúra ad okot. A nepperek ugyanis megnézik a füzetben a márkaszervizben rögzített kilométeróra-állásokat, és annak arányában pörgetik vissza az órát.
Ha a vevő szerencsés, nem lesz semmi baj, de mi van akkor, ha a kocsiban nem 190 ezer, hanem – szakszerű szervizellátás nélkül – 400 ezer kilométer van. Az automata váltó például 300-400 ezer kilométernél már elromolhat, de ez megelőzhető a rendszeres szervizeléssel. A szerencsétlen vevő pedig nem érti, miért ment tönkre a 190 ezret futott kocsija.
Megtörtént, hogy az egyik Das WeltAuto telepen volt egy 300 ezer kilométeres Multivan, márkaszervizben vezetett korrekt szervizkönyvvel. Az ügyfélnek tetszett: megvenné, de még megnéz másikat is. Néhány nap múlva lelkesen bemutatta azt a Multivant, amit valahol előnyösebb áron vett, és az csak 190 ezer kilométert tett meg. A Das WeltAuto az alvázszám alapján kiderítette, hogy a kocsi majdnem 400 ezret futott, és valahol Franciaországban járt utoljára szervizben. Igaz a nepperek gyönyörűen kitakarították. A takarítás és a fényezés polírozása csodákat művel.
Az eset azt bizonyítja, hogy azokat a kilométerórákat is lazán visszatekerik, aminek nyoma van a rendszerben. Ha valaki az alvázszám alapján ellenőrizteti egy márkaszervizben, a kereskedő megvonja a vállát: nem sikerült, és visszaadja a pénzt. De arra számít, hogy valahol vidéken úgysem viszik márkaszervizbe, és akkor szerencséje volt. Az ilyen vállalkozók havonta behoznak külföldről húsz kocsit. Ezek között van olyan, amit háromszor-négyszer is visszavesznek, abban a tudatban, hogy egyszer csak megtalálja azt a vevőt, aki nem fogja ellenőriztetni.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.