Itt az új, sikergyanús Skoda, a Karoq
A piaci igényekre reagálva, a Skoda Stockholmban mutatta be a világnak bőséges térkínálattal és a legmodernebb technikáva ljelentkező új, kompakt szabadidő-autóját.
Az a jó a Skodába, hogy egyetlen modelljét sem lehet mással összetéveszteni, és sosem az a szemlélő érzése, hogy „ezt a kocsit Ázsiában tervezték”. Itt van a Karoq első traktusa, ami annyira arányos és kifejező, hogy az ember önkéntelenül is rajta felejti a tekintetét. Ráadásul az arányok is kedveznek azoknak, akik gyakran járnak zsúfolt, kevés szabad parkolóhellyel rendelkező városokban. A kompakt SUV csupán 4382 milliméter hosszú, viszont 1841 milliméter széles és 1605 milliméter magas, és a 2638 milliméteres tengelytávolság is utal a nagyvonalú térkínálatra: a hátsó lábtér 68 milliméter.
A Skoda attól kezdve, hogy a VW csoporthoz tartozik, mindig ügyelt arra, hogy modelljei kategóriájukban a legtágasabbak legyenek. Így a Karoq csomagterének befogadóképessége alaphelyzetben 521 liter, ami egy ennyire rövid, összkerékhajtású kocsi esetében tényleg kimagasló érték. Ráadásul előredöntött hátsó üléssorral 1630 literre nő a puttony térfogata. Az opcionális VarioFlex hátsó üléssor esetén a csomagtartó mérete 479–588 liter között variálható. A VarioFlex rendszer révén a második üléssor három különálló üléséből áll, amelyek egyenként állíthatók és el is távolíthatók – így a kompakt szabadidő-autó az akár 1810 literes csomagtérrel büszkélkedhet. A VarioFlex üléssor vagy a csomagtérajtó kéz nélküli nyitását lehetővé tévő virtuális pedál csak két különlegesség a kocsiszolgáltatásai közül. Egyebe között a listán szerepelnek az új vezetői segédrendszerek, az Ambition felszereltségi szinttől rendelhető teljes egészében LED-technikájú fényszórók, valamint a Skoda első digitális műszeregysége.
A Skoda Connect új mobil online szolgáltatásai két kategóriára oszlanak: az Infotainment Online szolgáltatásai információt és navigációs támogatást kínálnak, míg a Care Connect műszaki hiba és vészhelyzet esetén nyújt segítséget. Az Emergency Call (Segélyhívás) gombot – amely Európában csak 2018-tól válik majd kötelező széria felszereléssé – már most kínálja a márka a Care Connect szolgáltatás keretében. További online szolgáltatások elérhetők a Skoda Connect alkalmazás használatával. Ezzel az autó okostelefon segítségével a távolból ellenőrizhető, és megtalálható.
Az autó és az okostelefon közötti intelligens összeköttetés a Karoq esetében új szintet ér el. A magasabb szintű infotainment rendszerek esetében a SmartLink+ már a szériafelszereltség része. Az induktív töltést is kínáló MobilBox az okostelefont a jármű tetőantennájához kapcsolja, s egyúttal vezeték nélkül tölti a készüléket.
A turbófeltöltéses és közvetlen befecskendezéses motorkínálat két benzinesből és három dízelmotorból áll. Mindkét benzinmotor újdonság és a dízel egységek közül is kettő új. Az erőforrások összlökettérfogata 1,0, 1,5, 1,6 és 2,0 liter, teljesítményük a 85 kW (115 LE) és 140 kW (190 LE) közötti tartományt fedi le. Kelléktárukhoz tartozik a stop-start rendszer, valamint a fékezési és motorfékfázisok alatti energia-visszatáplálás. A legerősebb dízelmotor kivételével minden motorhoz választható hatfokozatú manuális váltó vagy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automata. A 190 lovas 2.0 TDI esetében szériafelszerelés az összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG váltó. Az új 1.5 TSI különlegessége pedig az aktív hengerlekapcsolás, ami a kettes és hármas hengert rövid időre lekapcsolja, ha nincs szükség a teljesítményükre. Így a motor kevesebbet fogyaszt, és a vezetési stílustól függően akár 0,5 liter benzint is megtakarít 100 kilométerenként. Az ACT rendszert az 1400–4000 fordulat/perc tartományon, legfeljebb 130 km/h sebességig aktiválja a vezérlés. A Karoq az 1.5 TSI motorral 8,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 204 km/h, és a gyári adatok szerint átlagfogyasztása mindössze 5,1 liter száz kilométerenként.
Külön érdekesség aháromhengeres, 115 lóerős 1.0 TSI motor, a maga 200 newtonméteres forgatónyomatékával. Ezzel a nyomatékkal a motorka 10,6 másodperc alatt gyorsítja százra a kocsit, amelynek legnagyobb sebessége 187 km/h, átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,2 liter és hatfokozatú manuális, vagy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval egyaránt rendelhető.
Mindamellett többek közt olyan vezetői segédrendszereket kínál a gyár, mint a Park Assist, a Lane Assist sávtartó rendszer vagy az úgynevezett Torlódási asszisztens. Még fokozottabb biztonságról gondoskodik a Blind Spot Detect holttér-figyelő rendszer, aprediktív gyalogosvédelmi funkciót is kínálóFront Assist ráfutásgátló, vagy az Emergency Assist vészhelyzeti segéd.
Az összkerékhajtású változatokkívánságra Offroad terepjáró üzemmódot is kínálnak, ami a szilárd burkolatú utakról letérvetovább javítja a menetjellemzőket. Az Offroad üzemmódban a tapadás fokozására az ASR kipörgésgátló nagyobb mértékű kipörgést engedélyez, az EDS elektronikus differenciálzár-hatású funkció pedig határozottabban és gyorsabban reagál. Szükség esetén a visszagurulás gátló és a lejtmenetvezérlő is aktiválódik – az utóbbi a haladási sebességet az aktuális értéken tartja. A szintén opcionális DCC lengéscsillapítás-szabályzás is másképpen működik terepjáró üzemmódban, emellett a gázpedál reakciói is valamivel lassabbak. Az ABS blokkolásgátló kevésbé intenzív szabályzásra vált, így a kerekek előtt föltorlódhat a fékezést elősegítő földhalom.
Keményebb útviszonyok között a Karoq előnyére válhat a megemelt, megerősített futómű. Nagyobb menetstabilitást biztosít az EDS elektronikus differenciálzár-hatású funkció, ami fékezi az éppen kipörgő kereket, így az erő a jobban tapadó másik kerékre jut.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.