Ezekre figyeljen használt autó vásárláskor
Ahogy mondani szokás, tavasszal zsong a természet, ugyanakkor bennünk is elkezd zsizsegni valami. Ki a párját keresi, ki lakásokat nézeget, de igen sokan ilyenkor kezdenek neki komolyan a használtautó kereséshez. Tavasszal már nem sötétedik délután, este is meg lehet nézni azt az autót, és ha alákukkantunk, nem hideg sárba kell támaszkodnunk. Szóval itt az idő. Viszont annak érdekében, nehogy megjárjuk, a Das WeltAuto szakemberei összegyűjtötték, mire kell vigyáznunk.
1. Válasszon megbízható kereskedőt!
Keressen olyan kereskedőt, akinek a telephelye évek óta ugyanott van, az autókat állapotlappal árusítja, mégpedig autószalonban, és nem egy murvával felszórt puszta telken. Országszerte ugyanis számtalan olyan kereskedő van, aki a trükközésektől sem ijed meg, ráadásul, ha úgy alakul, az ilyen cégek pillanatok alatt felszívódnak, jótállás-igényeinket pedig biztosan nem tudjuk érvényesíteni. természetesen abban a kereskedőben is meg lehet bízni, amely újautó értékesítéssel is foglalkozik, esetleg több telephelye is van, és nem idegen számára a garancia, a finanszírozás, vagy az autóbeszámítás.
2. Ne higgyen a szokatlanul alacsony árnak!
Legyünk tisztában azzal is, hogy a jó minőségű gépjárművek árai csak minimálisan térnek el a piaci átlagtól, így ha az az átlagosnál jóval olcsóbb kocsit találunk, mindenképpen gyanakodjunk. Ilyenkor általában ÁFA-csalásról van szó, azaz egy-két köztes tulajdonossal az EU-ban nettó számlával megvett autóból bruttó számlásat „gyártanak”, így 27 százalékos árelőnnyel értékesítik autóikat. A csalások kiirthatatlan veteránja a kilométeróra visszapörgetése, és az sem ritka, hogy olyan törött autót próbálnak ránk sózni, amit a fényezés tart össze.
3. Ne vegyen ismeretlen előéletű autót!
Miután meggyőződött a kereskedés megbízhatóságáról, szerződéskötés előtt igyekezzen kideríteni a kiszemelt autó múltját egy márkaszervizben, ahol egy állapotfelmérés részeként, – az aktuális tulajdonos jelenlétében –, lekérhetjük a hazai vagy akár a nemzetközi szerviztörténetet. Ebből könnyedén kiderül a valós futásteljesítmény, illetve a gépek segítségével a korábbi sérülések, valamint a műszaki hibák is kiderülnek. Az átvizsgálások márkától függően 10-20 ezer forintba kerülnek, de hosszútávon ennek sokszorosát spórolhat meg.
4. Alacsony futásteljesítmény csak a mesében és az internetes hirdetésekben van
Használt autó vásárlásakor mindenki a keveset futott, tökéletes állapotú autót keresi. A futásteljesítmény kapcsán ne legyünk naivak: egy magyar autó általában évi 10-15 ezer fut, a külföldről származó használtkocsik éves futásteljesítménye pedig inkább 30 ezer kilométer körül van, a németországi autók esetében pedig nem ritka a 80 ezer kilométeres futásteljesítmény sem. De mire ezek a magyar portálokon megjelennek, már nagyon megkímélt autók, és ezt az órapörgetéssel is alátámasztják. Csakhogy egy állapotfelmérés kimutatja, hogy piaci értékük jóval alacsonyabb a meghirdetettnél, arról nem is beszélve, hogy nagyobb az esélye a váratlan hibák felbukkanásának.Ha az időszaki karbantartást nem végeztek el a kocsin (pl. vezérműszíj csere, automata váltó olajcseréje), akár több százezres kár isjelentkezhet.
5. Nézze meg mit ír alá!
Elterjedt, hogy a nepperek olyan szerződést íratnak alá, amelyben az eladó a kocsi egykori külföldi tulajdonosa. Ilyenkor tegyék le a tollat, ne írják alá, mert semmilyen probléma esetén nem tudják elérni az eladót, így nem tudják érvényesíteni a jogainkat. Csak a kereskedővel szerződjenek, és kizárólag magyar nyelvű szerződést írjanak alá.
6. Válasszon megfelelő finanszírozási formát
Használt autókra is sokféle finanszírozási formát állítottak össze a pénzintézetek. A kiszemelt autó szerviz- és javítástörténete a finanszírozás miatt is fontos, mert ezek befolyásolhatják a kocsi értékét, így az önerő igényt, valamint a kamatszintet is. Meg kell győződni arról is, hogy van-e elidegenítési tilalom a kocsin, azaz, hogy a gépjárművet az eladó valóban értékesítheti.
7. Ha neppertől vesz, akár le is foglalhatják a kocsiját!
A külföldről behozott kocsik még nem esnek át eredetiségvizsgálaton a forgalomba helyezés előtt és a bűnügyi nyilvántartásban sem ellenőrzik őket, ezért senki sem tudja, hogy a jármű minden adata, például az alvázszáma stimmel-e? Azt azonban tudni kell, ha a fent említett okok eljárás indul, a rendőrség vagy a NAV bármikor lefoglalhatja autót, amint az több esetben is megtörtént a közelmúltban.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.