A karbantartástól függ, hogy az autó megfelel-e az emissziós követelményeknek
Nem szeretnék kisgyerek, vagy kutya lenni a nagyforgalmú csomópontok környékén, ahol a szállópor és a koromrészecske koncentráció, valamint a szén-dioxid kibocsátás az egészségügyi határérték többszöröse. Főleg a talajhoz közel.
A nehézfémekkel és komplex ipari kemikáliákkal terhelt szállópor részecskék közvetlenül a talaj feletti 30 – 70 centiméteres magasságban kavarognak, ennél magasabbra csak erős szélben, vagy az elhaladó járművek által keltett légörvényben jutnak. A szálló por részben a gumiabroncsokról valamint a fékbetétekről származó mikrokorpuszkuláris részecskékből származik. Szakemberek szerint az igazi problémát az okozza, hogy ezek a szálló részecskék hordozófelületet képeznek más, sokkal veszélyesebb anyagoknak. Ettől a porszemcsék egészségkárosító hatása jelentősen megnő, mivel felületükön könnyen megtapadnak az ipar és a közúti forgalom által termelt kémiai anyagok, aeroszolok. Ez a keverék magasabb koncentrációban már az egészséges szervezetben is komoly gondokat tud okozni. A légzőszerv szinte minden pontján képesek lerakódni ahol gyulladásokat, idővel daganatokat és más rosszindulatú elváltozásokat generálhatnak.
A szálló por koncentrációja a talaj közelében jóval nagyobb, mint egy felnőtt feje magasságában, ezért a kisgyerekekre különösen veszélyes, hiszen fejlődésben lévő immunrendszerrel kell védekezniük a porterhelés ellen – emelte ki Markos László, a Porsche Hungaria műszaki vevőszolgálati igazgatója, rámutatva, hogy az elmúlt évek emissziós problémái felhívták a figyelmet, hogy az autósoknak valamint a vizsgáztató és az ellenőrző hatóságoknak közös feladata a környezet megóvása. Itt az ideje, hogy az autók ne csak papíron, hanem a valóságban is meg feleljenek a követelményeknek.
Hiába euro-ötös egy kocsi, ha már megtett 400-500 ezer kilométert, és a dízelüzemanyag ellátó rendszer bizonyos elemei felújításra szorulnak. Egy ilyen autóhoz képest egy márkaszervizben kellőképpen karbantartott idősebb modell is kevesebb káros anyagot bocsát ki.
A fentiek alapján nem csoda, hogy a hatóságok szigorúbban fogják figyelembe venni a környezetvédelmi szempontokat és a tervek szerint szigorúbb közúti ellenőrzések során nemsokára várhatóan nagyobb hangsúlyt helyeznek a tényleges kibocsátási értékek meglétére.
Markos László szerint a közlekedés okozta környezetszennyezést az elektromos autózás elterjedése fogja csökkenteni, hiszen a nulla kibocsátású e-autók átlagosan két liter fosszilis üzemanyag áráért tesznek meg száz kilométert. Igaz, nem mindegy, hogy milyen erőművel termelik az elektromos áramot, de ebből a szempontból hazánk jól áll, példának okáért Lengyelországhoz képest, ahol a szénerőművek csak rontanak a helyzeten.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.