A karbantartástól függ, hogy az autó megfelel-e az emissziós követelményeknek

2017. 06. 23.

MAP.electric-cars.OK

Nem szeretnék kisgyerek, vagy kutya lenni a nagyforgalmú csomópontok környékén, ahol a szállópor és a koromrészecske koncentráció, valamint a szén-dioxid kibocsátás az egészségügyi határérték többszöröse. Főleg a talajhoz közel.

A nehézfémekkel és komplex ipari kemikáliákkal terhelt szállópor részecskék közvetlenül a talaj feletti 30 – 70 centiméteres magasságban kavarognak, ennél magasabbra csak erős szélben, vagy az elhaladó járművek által keltett légörvényben jutnak. A szálló por részben a gumiabroncsokról valamint a fékbetétekről származó mikrokorpuszkuláris részecskékből származik. Szakemberek szerint az igazi problémát az okozza, hogy ezek a szálló részecskék hordozófelületet képeznek más, sokkal veszélyesebb anyagoknak. Ettől a porszemcsék egészségkárosító hatása jelentősen megnő, mivel felületükön könnyen megtapadnak az ipar és a közúti forgalom által termelt kémiai anyagok, aeroszolok. Ez a keverék magasabb koncentrációban már az egészséges szervezetben is komoly gondokat tud okozni. A légzőszerv szinte minden pontján képesek lerakódni ahol gyulladásokat, idővel daganatokat és más rosszindulatú elváltozásokat generálhatnak.

A szálló por koncentrációja a talaj közelében jóval nagyobb, mint egy felnőtt feje magasságában, ezért a kisgyerekekre különösen veszélyes, hiszen fejlődésben lévő immunrendszerrel kell védekezniük a porterhelés ellen – emelte ki Markos László, a Porsche Hungaria műszaki vevőszolgálati igazgatója, rámutatva, hogy az elmúlt évek emissziós problémái felhívták a figyelmet, hogy az autósoknak valamint a vizsgáztató és az ellenőrző hatóságoknak közös feladata a környezet megóvása. Itt az ideje, hogy az autók ne csak papíron, hanem a valóságban is meg feleljenek a követelményeknek.

Hiába euro-ötös egy kocsi, ha már megtett 400-500 ezer kilométert, és a dízelüzemanyag ellátó rendszer bizonyos elemei felújításra szorulnak. Egy ilyen autóhoz képest egy márkaszervizben kellőképpen karbantartott idősebb modell is kevesebb káros anyagot bocsát ki.

A fentiek alapján nem csoda, hogy a hatóságok szigorúbban fogják figyelembe venni a környezetvédelmi szempontokat és a tervek szerint szigorúbb közúti ellenőrzések során nemsokára várhatóan nagyobb hangsúlyt helyeznek a tényleges kibocsátási értékek meglétére.

Markos László szerint a közlekedés okozta környezetszennyezést az elektromos autózás elterjedése fogja csökkenteni, hiszen a nulla kibocsátású e-autók átlagosan két liter fosszilis üzemanyag áráért tesznek meg száz kilométert. Igaz, nem mindegy, hogy milyen erőművel termelik az elektromos áramot, de ebből a szempontból hazánk jól áll, példának okáért Lengyelországhoz képest, ahol a szénerőművek csak rontanak a helyzeten.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr4313502993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (8) ABS (5) ADAC (11) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (18) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (19) Audi (89) Audi A1 (5) Audi A3 (9) Audi A3 Sportback (10) Audi A4 (10) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q7 (5) Audi Q8 (6) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (13) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (11) autó biztosítás (5) baleset (36) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (8) bírság (6) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (17) Bogár (16) Bridgestone (9) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (11) cikk (18) cikkek (799) Continental (7) crossover (5) családi autó (12) csalás (7) csúszós út (8) csúszós utak (5) CUPRA (5) Cupra (6) Dacia (7) Das WeltAuto (129) Datahouse (6) dízel (14) dízelmotor (8) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) Egyesült Királyság (6) elektromos (12) elektromos Audi (6) elektromos autó (72) elektromos autózás (13) elektromos motor (12) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (10) Európai Unió (13) Euro NCAP (12) év autója (5) FIAT (6) Ford (30) Frank György (12) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (8) gumi (12) gumiabroncs (18) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (12) gyorsulás (5) halálos baleset (13) halálos közlekedési baleset (13) hasznalt (6) használtautó (162) Használtautó (14) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (12) használtpiac (6) használt autó (141) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (6) hasznos (275) hibrid (12) hibridautó (7) hibrid autó (6) hirek (304) Honda (5) horrorkaraván (5) Hyundai (9) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (11) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (5) karosszéria (7) KIA (10) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kishaszonjármű (10) kisszines (221) kombi (12) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (40) közlekedés (6) közlekedési baleset (11) Központi Statisztikai Hivatal (7) közúti baleset (8) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légkondicionáló (5) légzsák (5) lítiumion-akkumulátor (8) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (13) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (14) MGE (8) Michelin (8) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (12) motorkerékpár (5) Multivan (6) NAV (14) NCAP teszt (6) Németország (12) nepper (11) Nürburgring (7) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (7) Octavia (12) Opel (24) összkerékhajtás (5) Peugeot (7) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (32) Porsche (32) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (18) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (48) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (6) SEAT Ateca (7) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (101) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (8) Skoda Enyaq iV (8) Skoda Fabia (9) Skoda Kamiq (8) Skoda Kodiaq (5) Skoda Octavia (34) Skoda Superb (17) sportautó (10) SUV (51) suv autó (7) Suzuki (15) személyautó (18) személygépjármű (14) szén-dioxid kibocsátás (9) szerviz (6) tanulmányautó (5) TDI (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (11) téligumiteszt (5) terepjáró (5) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (13) Transporter (10) Travel Assist (5) TSI (11) tudta (9) újautó (31) új autó (15) új modell (5) ütközés (5) vadbaleset (6) versenyautó (10) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (6) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (172) Volkswagen-csoport (57) Volkswagen Golf (29) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (12) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (10) Volkswagen Polo (10) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (9) Volkswagen Touran (5) Volkswagen Transporter (5) Volkswagen Up! (5) Volvo (5) VW (10) VW-csoport (7) What car? (16) WLTP (14) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása