Tudta, hogyan működik az automatikus követésitávolság-szabályozás?
Tudtad sorozatunkban a legmodernebb vezetéstechnikai segédrendszerekkel foglalkozunk. Ezúttal az automatikus követésitávolság-szabályozás működését mutatjuk be.
Ez a rendszer az autó orrába épített egy vagy két radar segítségével figyeli az elöl haladó autó távolságát, és a sebesség függvényében szabályozza azt az elektronikus gázpedál (ma már inkább menetpedál) segítségével. Vagyis a motorvezérlő egységgel áll kapcsolatban a CAN-hálózaton keresztül. Az Audinál adott esetben a féket is működteti lassítás céljából.
Kézi váltós autóknál 30 km/óra felett működik, automata autóknál akár megállásig fékezheti az autót.
Ha van az autóban menetmód-választó, akkor a kiválasztott módnak megfelelően állítja be a követési időközt (nem távolságot), így dinamikus módban közelebb engedi az autót az előtte haladóhoz, komfort módban nagyobb időközt (ezzel együtt távolságot) tart, és a gyorsítás valamint a lassítás is dinamikusabb vagy komfortosabb lesz.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.