Tudta, hogyan működik a kormányzás asszisztens?
Tudtad sorozatunkban a legmodernebb vezetéstechnikai segédrendszerekkel foglalkozunk. Ezúttal a kormányzás asszisztens működését mutatjuk be.
Az ESP és az elektromechanikus szervokormány együttműködése újabb biztonsági lépés előre. Eddig az autó megcsúszása, stabilitásvesztése esetén az ESP (újabban az angol rövidítésből ESC) a megfelelő kerékféknél avatkozott be a stabilitás visszanyerése érdekében. Most a beavatkozás kiterjed az elektromos kormányzásra is. Olyan gyorsan avatkozik be a kormányzásba, hogy a vezető szinte észre sem veszi, és az autó ismét egyenesen megy tovább, elhagyva a vészhelyzetet. Ha a vezető kissé gyakorlott már a vészhelyzet elkerülésében, akkor meglepve tapasztalja, hogy milyen gyors lett a reakciója a kormánykereket forgatva, pedig az autó reagált ilyen gyorsan.
Azonban az autó reagálása nem jelenti azt, hogy erőszakosan felülírja a vezető szándékait, ha a vezető mást akar (mondjuk összetörni az autót), ezt megteheti a kormánykerék másirányú forgatásával. Az autó nem fogja ebben megakadályozni. A rendszer helyesbítő nyomatéka csak pont akkora, hogy a vészhelyzet elkerülhető legyen, semmivel sem nagyobb. Tehát könnyen felülbírálható. De jobb ráhagyni.
Persze vannak a rendszernek korlátai, de ez csak egészen extrém helyzetben jöhet elő.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.