Tudta, hogyan működik a dugóaraszoló-asszisztens?
Tudtad sorozatunkban a legmodernebb vezetéstechnikai segédrendszerekkel foglalkozunk. Ezúttal a dugóaraszoló-asszisztens működését mutatjuk be.
Biztosan sokan gondolkodtak azon egy nagy dugóban araszolva, hogy ezt az egyszerűnek látszó feladatot miért nem tudja az autó önállóan elvégezni? Van egy jó hírem: Tudja! Feltéve, ha van benne adaptív ACC és Lane assist, és megtanították a gyárban erre az araszoló funkcióra.
A lényeg: 60 km/ó alatt, ha a szélvédőkamera hosszú sort (forgalmi dugót) ismer fel, átveheti az irányítást, vagyis leveszi az araszolás terhét a vezető válláról. Ekkor az előtte haladó mögött önállóan fékez, gyorsít, megáll és bizonyos körülmények között elindul, ha érzi a vezető kezét a kormánykeréken. Persze önálló, de ne felejtsük el, hogy most még (és még egy ideig) a vezetőé a felelősség. Tehát valamennyi figyelem elengedhetetlen. Vagyis: ne kezdjünk keresztrejtvényt fejteni, mondván, hogy az autónk mindent tud…
Hardverfeltételek: Adaptív ACC, Lane assist, parkolássegítőultrahagos érzékelők (helytelenül: parkolóradar) elöl
Az ismételt elindulás most 2 másodpercen belül lehetséges, a fejlődés útja azonban az, hogy ez hosszabb idő legyen. Ehhez minden érzékelőre szükség van! Tehát az ultrahangosra, a radarra és a kamerára is.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.