Mi baj lehet egy bontott alkatrésszel?
Ha a bontott alkatrészek szóba kerülnek, mondhatnánk, ez biztosan jó darab, hiszen a gyárban szerelték be az autóba. Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője azonban emlékszik olyan esetre, amikor nagyon ravasz hibát okozott egy bontott darab.
Egy lízingcég tulajdonában lévő Skoda Octaviával esett meg, hogy balesetet szenvedett, de az egyébként bontott alkatrésszel végzett javítást az ügyfél nem jelentette be a lízingcégnek. Aztán jött a baj: hiába nyomták a gázt, a kocsi elkezdett lassulni.
A baleset utáni javítás során ugyanis egy olyan bontásból való sebességváltót építettek be, ami szépen illeszkedett a helyére, csak éppen egy más teljesítményű modellből származott. Vagyis eltérő volt a fogaskerekek-áttétele, és emiatt a fedélzeti elektronika megbolondult. A kipörgésgátló elektronikája azt észlelete, hogy az első kerekek fordulatszámaa motor egy adott fordulatszámánál eltér a motorvezérlő programjától. Ilyenkor a komputernek az a dolga, hogy beavatkozzon, mert lehet, hogy jégen van a kerék, és kipörög. Visszavette a motor teljesítményét, hiszen „kipörögtek” a kerekek. Elképzelhető, mennyi munka volt, amíg a szerviz szakemberei megfejtették a hiba okát.
Ezért ha bontott alkatrészt vásárol valaki, ragaszkodjon ahhoz, hogy a cikkszáma azonos legyen az eredetiével, a kinézetre megegyező, de nem az adott alvázszámhoz gyártott alkatrészek sok fejfását okozhatnak a gyanútlan vásárlónak. Természetesen figyelnünk kell az alkatrészek minőségére is csak ellenőrizhető forrásból, bevizsgált alkatrészeket érdemes beépíteni, beépíttetni az autóba.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.