Tudta, hogyan működik a menetprofil-választás?
Tudtad sorozatunkban a legmodernebb vezetéstechnikai segédrendszerekkel foglalkozunk. Ezúttal a menetprofil-választás működését mutatjuk be.
Ha valaki nem elégedett azzal, ha az autója túlságosan lágy, gyors kanyarokban nem érzi stabilnak, vagy ellenkezőleg, túl keménynek ítéli a futóművet, akkor kérje a menetmód-kiválasztóval felszerelt modellt. Ez alapesetben (acélrugóval) állítható lengéscsillapítót tartalmaz, amelyet a komfortostól a sportosan keményig lehet állítani. Légrugónál még az autó hasmagasságát is bevonják az állítható elemek körébe. De ha már a futómű állítható, akkor hozzáteszik a kormányrásegítést, a gázpedál-karakterisztikát és automata váltónál még a kapcsolási sebességet és a kapcsolási pontok megválasztását is. Tehát a menetmód-kiválasztásnál a „dinamikus” állásban az autó egész viselkedése sportos lesz, direkt a kormányreakció, kemény a futómű, „harap” a motor és jobban kipörög az egyes fokozatokban. A komfort állásban pedig egy kényelmes utazóautóban ül, lágyabb rugózással, finom fokozatváltásokkal. Egyes modelleknél még a motor hangja is megváltozik a dinamik-állásban, sportosan morgós lesz. Akinek ez sok, válassza a normál beállítást, vagy az újabb modelleknél az „economy”-t. Ilyenkor érhető el a legkedvezőbb fogyasztás, az autó ebben a beállításban mindent a takarékosságnak rendel alá, még a klíma működését is takarékra állítja. Elektromos autóknál akár ki is kapcsolja. Szolidan, visszafogottan megy az autó, viszont nem terheli annyira a környezetét. De a legfifikásabb az „individual” beállítás, ennél az egyes paraméterek külön-külön állíthatók. Például lehet élénk gázreakciót lágy futóművel párosítani, ki hogyan szereti.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.