Audi R8 V10 Spyder
Ma még csak az első teszteket lehet olvasni az Audi újdonságáról, de lehet, hogy holnap vagy holnap után a Das WeltAuto hálózatban is megjelenik egy-egy példány.
Manapság, amikor a motorok töpörítése a divat és az, hogy az egyliteres száz lovas legyen, sajátos lépést tett az Audi. Szemben ment az árral, miután az R8 V10 Spyder megabika motort kapott.
Mielőtt azonban szó esne a köbcentikről és a lóerőkről, álljunk meg itt: tízhengeres középmotor és összkerékhajtás.
Már ettől elzsibbad minden autóbolond, és még inkább akkor, ha megtudja, hogy a V-tízest egyáltalán nem pörgette túl Ingolstadt. Az 5,2 literes motor 7800-as fordulatszámnál csak 540 lóerős, ami a szuperkocsi mezőnyben egyáltalán nem számít élenjárónak, viszont garancia arra, hogy a következő évtizedeket is az eredeti motorral szolgálja végig az autó. Igaz, ezt legfeljebb maga Iron Man használná naponta, hiszen a fordulatszámmérőn csak 8500-nál kezdődik a piros sáv, úgyhogy a V10 szereti a pörgést, ez világos.
A mellékelt videón érdemes meghallgatni a hangját, noha olyan úton készült a felvétel, ahol ki sem hajthatták rendesen. A kanyargós út rövid egyeneseit egy gázfröccsel tette meg. Milyen lenne egy nürburgringi videó?!
A sajtóteszten a kocsi 3,3 másodperc alatt érte el a százat az 1776kilogrammos Spyder, és erről a sebességről 33,5 méter alatt állt meg. A számok magukért beszélnek. És végezetül vessünk egy jó hosszú pillantást a kormánykerékre is, megéri.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.