Tudta, hogyan működik a vontatmány-asszisztens?
Tudtad sorozatunkban a legmodernebb vezetéstechnikai segédrendszerekkel foglalkozunk. Ezúttal a vontatmány-asszisztens működését mutatjuk be.
Próbáltak már hátramenetben gyorsan haladni úgy, hogy közben megtartják az egyenes irányt? És pótkocsival?
Ez az asszisztens erre a nehéz feladatra nyújt megoldást. Lényege, hogy a VW-nál a tolatókamera, amely figyeli a pótkocsi vonóháromszögének helyzetét, Audinál pedig a vonógömb „koronája”, ami együtt mozog a pótkocsi vonórúdjával - információi alapján az elektromos kormánygéppel tartja a vezető által kiválasztott irányt.
Az irány kiválasztását a tükörállító gombbal (nem tévedés, igen azzal) kell beállítani a rendszer bekapcsolása után, és ez megjelenik a műszerfal közepén, a kerek műszerek közötti „egérmoziban”. ezután már csak el kell indulni hátrafelé, és esetleg a gombbal korrigálni az irányt. A pótkocsi nem fog „bebicskázni”, vagyis aláfordulni.
Azt ne gondolja senki, hogy ezután a pótkocsi magától betalál tolatással a parkolóhelyre vagy a kapunyílásba, mert leghátul, a pótkocsi végén nincs „szeme” a rendszernek. A kanyar ívét a vezetőnek kell kiválasztani, tehát bizonyos gyakorlottság a pótkocsis tolatásban nem mellőzhető. De utána az autó elvégzi az összes kormányzási feladatot. Tehát nagy terhet vesz le a vezető válláról.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.