Tudta, hogyan működik a környezeti kamera rendszer?
Tudtad sorozatunkban a legmodernebb vezetéstechnikai segédrendszerekkel foglalkozunk. Ezúttal a környezeti kamera rendszer működését mutatjuk be.
Ma már nem minden autóból lehet jól kilátni hátrafelé, vagy oldalra, sajnos ezzel párosul az, hogy az autók egyre nagyobbak. Erre találták ki a környezeti kamera rendszert, amely 4 kamerából áll, egy elöl, egy hátul (VW-nál a kinyíló VW-embléma alatt, időjárástól, szennyeződéstől védve, és egy-egy az oldaltükrökben lefelé nézve.
Ezeknek a kameráknak a képeit többféleképpen lehet nézni a műszerfal központi képernyőjén. Lehet csak az elsőt, ha szűk garázsból kell kiállni előre, lehet csak a hátsót, ugyanaz fordítva, lehet az oldalsót is külön, ha látni akarom, mi van a kocsi mellett. A legérdekesebb azonban, ha az összes kamera képét nézzük, ilyenkor mintha felülről néznénk az autót. Van a rendszernek egy különleges nézete is, amikor mintha madártávlatból látnánk az autónkat. Pedig benne ülünk! Persze a kép kicsit torz, hiszen az oldalsó kamera csak kb. egy méter alatt lát, a másik kettő pedig többet, de egy szoftver úgy rakja össze a négy képet, hogy egységes egésznek látszik. És még forgatni is lehet a képet! Amellett, hogy jó játéknak tűnik, megvan a haszna is, ha nem húzzák meg az autót, mert látják, mi van mellette (mögötte, előtte stb.).
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.