A hatszázastól a CUPRA R-ig
Nem, nem Fiatok vannak a képen: ez mind SEAT. A spanyol cég ugyanis a SEAT 600-as piacra kerülésének 60. évfordulója alkalmából hatszáz hatszázast hívott meg a Barcelona melletti versenypályára, de végül 787 sorakozott fel. Ezzel be is kerültek a Guinness rekordok könyvébe.
A SEAT valamikor FIAT-licenc alapján kezdett autókat gyártani, és a hatszázassal lett a spanyol ipar meghatározó vállalata.
Azóta pedig olyan modelleket hoz létre a márka, mint a múlthavi frankfurti szalonon debütált Leon CUPRA R, amelyből mindössze 799 lesz eladó. A limitált szériával azokat a CUPRA rajongókat célozzák meg, akik a CUPRA világán belül egy igazán egyedi és különleges autóra vágynak.
Háromszáz modellben 300 lóerős lesz a 2.0 TSI motor, de 499 orrában a SEAT eddig legerősebb, 310 lóerősre varázsolt motorját találják majd a megrendelők. A Leon CUPRA R már alapból is adaptív futómű-szabályzással (Dynamic Chassis Control - DCC), progresszív kormányzással és önzáró differenciálművel felszerelve készül, így jó alap ehhez a teljesítményhez.
Az új Leon CUPRA R a SEAT ötödik modellje, amely ezt az exkluzív nevet viseli. Az első ilyen autó egy 180 lóerő teljesítményű Ibiza CUPRA R 1.8 20VT volt, amely 2000. év végén mutatkozott be. Ez volt az első, SEAT Sport által fejlesztett utcai autó, amely az Ibiza második generációjára épült és mindössze 200 darab készült belőle.
Az első Leon CUPRA R pedig egy évvel később, a Barcelonai Autószalonon mutatkozott be. Ez is az 1.8 20VT erőforrást kapta, de a motor már 210 lóerős volt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.