Hogyan vegyünk használt autót 3. - amit a kilométeróráról tudni érdemes
„Olcsó kocsi kevés kilométerrel” - milyen vonzó szavak ezek, pedig ilyen autó egyszerűen nincs! Ne legyen illúzióink: ami olcsó, az olyan is, amiben kevés a kilométer az vagy drága, vagy ha olcsó, akkor visszapörgették az óráját.
Nézzük a tényeket: egy tízéves autó a reális futásteljesítménye 250 ezer kilométer körül van. Hiába mutat az óra százezerrel kevesebbet, az alkatrészek kopottságán az órapörgetés nem változtat: pár éven belül törvényszerűen elő fognak jönni a költséges hibák.
A futásteljesítmény meghamisítása miatt a vevők a reális árnál magasabb összeget fizetnek ki, hiszen azt hiszik, hogy öreg ugyan az autó, de alig használták. De az órapörgetéssel kapcsolatban nem ez a legnagyobb baj. A megtett kilométerek számához kötött átvizsgálások, karbantartások, alkatrészcserék elmaradása miatt ugyanis a balesetveszély kockázata is nagyobb. Lássunk egy példát.
A különböző gyártmányoknál 180 - 210 ezer kilométeres futásteljesítmény között jön el az idő, hogy a szokásos motorolaj, szűrő, egyebek mellett komolyabban is hozzá kell nyúlni a motorhoz. Így például cserélni kell a vezérműszíjat és tartozékait (szíjvezető és feszítő görgők), illetve ha a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja meg, akkor azt is cserélni kell.
De mi van akkor, ha olyan kocsit veszünk, ami valójában megtett 180 ezret, de a visszapörgetés után csak 80 ezret mutat az óra? Azt hisszük, hogy a nagy szervizig van még 100 ezer kilométerünk, de így fennáll a veszélye, hogy az elmaradt csere miatt a vezérműszíj elszakad, és károsodik a motor. Ugyanez áll a fékbetétek cseréjére is, viszont akkor már életeket is veszélyeztethet a szervizelés kihagyása.
Egy rosszul karbantartott autó balesetveszélyes, tehát életveszélyes is lehet. Az órapörgetés pontosan ilyen veszélyeket okoz.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.