A nyugat-német Wartburg: Auto Union DKW 1000 Coupé
Milyen szép, egymásba fonódó négy karika látszik az 1960-ban készült Auto Union elején és csomagtérfedelén. Olyan, mint ma az Audié. Az 1958-1965 között gyártott Auto Union DKW 1000 Coupé orrában a háború előtt kifejlesztett háromhengeres, kétütemű motor az első kerekeket hajtotta, a négyfokozatú váltó a kormányon volt, tisztára, mint egy Wartburg. Csak hát a kelet-német cég a DKW fronthatási és motorépítési fejlesztéseit használta, és nem is fejlesztettek rajta.
De nézzük a történet elejét, mert a négy karikának történelme van: a négy karika ugyanis az egység jelképe.
Az az Audi, DKW, Horch és Wanderer márkákat tömörítő Auto Union AG 1932-bentörtént megalakulásakor Németország második legnagyobb autógyártó konszernjévé lépett elő. Az említett márkaneveket egyaránt megtartották, de az autók hűtőrácsán ott tündökölt a négykarikás embléma. A konszernen belül a négy márka más-más, speciális piaci szegmenshez kapcsolódott: DKW – motorkerékpárok és kisautók; Wanderer – középkategóriájú személyautók; Audi – a felső középkategória modelljei; Horch – a felsőkategória luxusautói. A fiatal vállalat ismertségének növelését célozva 1934-ben az autósport királykategóriájába, a Grand Prix futamok világába is belépett, s az elkövetkező évek során az Auto Union „Ezüstnyilai“ számos győzelmet, bajnoki címet és világrekordot hódítottak el a nemzetközi versenypályákon.
A második világháború után, a szovjet megszállási övezetben fekvő Auto Union AG gyárait 1945-ben kisajátították, a berendezéseket leszerelték, a vállalatot pedig 1948-ban törölték a chemnitzi cégnyilvántartásból. Az Auto Union vezetésének számos tagja még a háború végén Bajorországba távozott, ahol 1945 végén a régi helyőrségi város, Ingolstadt területén először egy Auto Union alkatrészeket forgalmazó lerakatot alapítottak. Ebből született meg 1949 szeptember 3-án az Auto Union GmbH formájában az új társaság, amely végül tovább örökítette a négykarikás járművek tradícióit.
E négy karika jegyében eleinte a DKW bevált kétütemű motoros modelljei készültek, ezek az egyszerű felépítésű, robusztus és megbízható autók és motorkerékpárok illettek legjobban a háború utáni, nélkülözésekkel teli esztendők igényeihez. Az 1949 tavaszán rendezett Hannoveri Exportvásáron a DKW F 89 L kisáruszállító és a DKW RT 125 W motorkerékpárral jelentek meg, amelyek tulajdonképpen megalapozták az ingolstadti autógyártást. Ezzel párhuzamosan azonban már egy új DKW személyautó is készült, amelynek gyártása 1950 nyarán egy új düsseldorfi üzemben vette kezdetét.
A Volkswagenwerk AG szervezésében 1969-ben egyesült az Auto Union GmbH és a neckarsulmi NSU Motorenwerke AG. Az új vállalat az Audi NSU Auto Union AG nevet kapta. Az Audi és NSU a legkülönfélébb motorokat és hajtásrendszereket felvonultató, széles modellpalettája nyomán 1971-ben új reklámszlogen született, amely egyfajta küldetésfilozófiaként a mai napig kíséri a márkát: „A haladás technikája“.
Ennek szellemében mutatkozott be 1972-ben az Audi 80 első generációja (B1-sorozat), amely számos műszaki újdonságával tűnt ki vetélytársai közül. Az első nemzedék modelljeiből összesen több mint egymillió darab készült.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.