Amiről kevés szó esik: az asszisztens rendszerek kalibrálása
Nemrégiben írtunk arról, hogy öt csillagot kapott a Volkswagen Arteon. Az Euro NCAP az értékelés során figyelembe vett számos biztonsági szériatartozékot, mint például a távolságtartó automatikát, a gyalogosokat is figyelő, vészfékfunkcióval kiegészített Front Assist környezet-megfigyelő rendszert, valamint a sávtartást segítő Lane Assist rendszert.
Kiss Pál, a Porsche Hungaria szerviz-értékesítési igazgatója pedig most elmondja nekünk, miért életbevágóan fontos, hogy egy esetleges ütközés után ezeket a rendszereket, illetve a hozzájuk kapcsolódó radarszenzorokat és kamerákat a márkaszervizben kalibrálják újra. Máshol ugyanis nem tudják megbízhatóan elvégezni ezt a precíziós munkát.
A távolságtartó elektronika az autópályán megfelelő távolságot tart az előtte haladó autótól. A Front Assist szintén előre figyel, és észleli a kocsi elé lépő gyalogosokat. Ha jól be van állítva, lefékezi az autót, ha egy gyalogos hirtelen a gépjármű elé lép a járdáról. Mindkét rendszer alapja az autó elején elhelyezett radar, valamint a szélvédő közepén lévő kamera, amit nagyon finoman kell beállítani a gyári előírások szerint, hogy ne csak felismerje az autót és a gyalogost, hanem megfelelően és pontosan észlelje a távolságukat, és a kocsi helyzetét az úton.
A kamera beállításához a márkaszerviz megfelelő műhelyberendezései és kalibráló eszközei mellett, nulla lejtésű szervizpadozat kell, annak érdekében, hogy a három tengely mentén precízen be lehessen állítani a kamerát. Ez azért rendkívül fontos, hogy a kamera az előírt szögben és magasságban észlelje a környezetét. Ha csak 0,4 fokos a függőleges eltérés, 50 méteren a távolságbecslésben már 6-7 méteres hibát jelent. Emiatt az elektronika egy szerencsétlen helyzetben nem a gyalogos előtt állítja meg az autót, hanem 6-7 méterrel később.
Az egyre több modellben található sávtartó asszisztensnek az a dolga, hogy a vezető esetleges figyelmetlensége, vagy pillanatnyi elalvása ellenére, még kanyarban is a sáv közepén maradjon az autó. Ha nem megfelelő a kamera kalibrálása, akkor az elektronika nem minden esetben tartja a kanyarodó sávban a kocsit.
Az asszisztens rendszerek megfelelő működését eredeti alkatrészek használatával és a gyári technológia által előírt módon állítják be, például azután is, ha megsérült a futómű, és cserélni kellett a lengőkart meg a futóműcsapágyat. Ugyancsak újra kell kalibrálni az egész rendszert, ha a gyár által jóváhagyottól eltérő kerék és gumikombinációt szerelnek fel, hiszen ilyenkor is megváltozik a kamera helyzete.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.