Amiről kevés szó esik: az asszisztens rendszerek kalibrálása

2017. 11. 01.

vvf

Nemrégiben írtunk arról, hogy öt csillagot kapott a Volkswagen Arteon. Az Euro NCAP az értékelés során figyelembe vett számos biztonsági szériatartozékot, mint például a távolságtartó automatikát, a gyalogosokat is figyelő, vészfékfunkcióval kiegészített Front Assist környezet-megfigyelő rendszert, valamint a sávtartást segítő Lane Assist rendszert. 

Kiss Pál, a Porsche Hungaria szerviz-értékesítési igazgatója pedig most elmondja nekünk, miért életbevágóan fontos, hogy egy esetleges ütközés után ezeket a rendszereket, illetve a hozzájuk kapcsolódó radarszenzorokat és kamerákat a márkaszervizben kalibrálják újra. Máshol ugyanis nem tudják megbízhatóan elvégezni ezt a precíziós munkát.

sh2065_acc_1055x500

A távolságtartó elektronika az autópályán megfelelő távolságot tart az előtte haladó autótól. A Front Assist szintén előre figyel, és észleli a kocsi elé lépő gyalogosokat. Ha jól be van állítva, lefékezi az autót, ha egy gyalogos hirtelen a gépjármű elé lép a járdáról. Mindkét rendszer alapja az autó elején elhelyezett radar, valamint a szélvédő közepén lévő kamera, amit nagyon finoman kell beállítani a gyári előírások szerint, hogy ne csak felismerje az autót és a gyalogost, hanem megfelelően és pontosan észlelje a távolságukat, és a kocsi helyzetét az úton.

A kamera beállításához a márkaszerviz megfelelő műhelyberendezései és kalibráló eszközei mellett, nulla lejtésű szervizpadozat kell, annak érdekében, hogy a három tengely mentén precízen be lehessen állítani a kamerát. Ez azért rendkívül fontos, hogy a kamera az előírt szögben és magasságban észlelje a környezetét. Ha csak 0,4 fokos a függőleges eltérés, 50 méteren a távolságbecslésben már 6-7 méteres hibát jelent. Emiatt az elektronika egy szerencsétlen helyzetben nem a gyalogos előtt állítja meg az autót, hanem 6-7 méterrel később.

Az egyre több modellben található sávtartó asszisztensnek az a dolga, hogy a vezető esetleges figyelmetlensége, vagy pillanatnyi elalvása ellenére, még kanyarban is a sáv közepén maradjon az autó. Ha nem megfelelő a kamera kalibrálása, akkor az elektronika nem minden esetben tartja a kanyarodó sávban a kocsit.

Az asszisztens rendszerek megfelelő működését eredeti alkatrészek használatával és a gyári technológia által előírt módon állítják be, például azután is, ha megsérült a futómű, és cserélni kellett a lengőkart meg a futóműcsapágyat. Ugyancsak újra kell kalibrálni az egész rendszert, ha a gyár által jóváhagyottól eltérő kerék és gumikombinációt szerelnek fel, hiszen ilyenkor is megváltozik a kamera helyzete.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr7613503121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (7) ABS (5) ADAC (7) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (15) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (18) Audi (81) Audi A3 (7) Audi A3 Sportback (8) Audi A4 (7) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (5) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (12) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (10) autó biztosítás (5) baleset (30) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (7) bírság (5) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (13) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (10) cikk (18) cikkek (754) Continental (6) családi autó (10) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (6) Das WeltAuto (123) Datahouse (5) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) elektromos (7) elektromos Audi (6) elektromos autó (59) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (12) Euro NCAP (10) FIAT (5) Ford (25) Frank György (8) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (157) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (11) használtpiac (5) használt autó (138) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (263) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (281) Hyundai (7) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (8) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (9) kisszines (211) kombi (11) környezetbarát (5) koronavírus (35) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (6) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (11) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (12) MGE (6) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (14) NCAP teszt (5) Németország (9) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (7) Octavia (11) Opel (21) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (25) Porsche (30) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (13) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (46) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (85) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (5) Skoda Fabia (6) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (26) Skoda Superb (13) sportautó (7) SUV (43) suv autó (7) Suzuki (14) személyautó (16) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (8) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (12) Transporter (10) TSI (10) tudta (9) újautó (29) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (157) Volkswagen-csoport (48) Volkswagen Golf (26) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (11) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (8) Volkswagen Polo (9) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (6) Volkswagen Transporter (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (11) WLTP (8) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása