Egy Karoq volt a húszmilliomodik Škoda
Gyorsul a Škoda Auto termelése. A vállalat még 1905-ben kezdte meg Mladá Boleslavban az autó gyártást, mégpedig az alapítói, Laurin és Klement által kifejlesztett Voiturette A modellel. Aztán 1991-ig kellett várni, hogy elkészüljön az ötmilliomodik kocsi is, azóta viszont egyre kevesebb idő kell az újabb ötmilliós ugráshoz.
A Škoda Auto termelése 1905 óta
1991. 5 millió
2006. 10 millió
2013. 15 millió
2017. szeptember 20 millió
A vállalat fejlődése vitathatatlanul a Volkswagen-csoport 1991-es belépése óta gyorsult fel. Ez alatt a 26 év alatt a márka a Favorittól eljutott addig, hogy ma már hét modellsorozat összesen több mint 40 tagjátkínálva rendkívül gyorsan vált a világpiacon is sikeres volumenmárkává. A Škoda gépkocsik jelenleg nyolc ország tizenöt gyárában készülnek.
A márka 2014-ben gyártott először több mint egymillió gépkocsit egy naptári év alatt, 2016 decemberében pedig székhelyén, Mladá Boleslavban a márka 19 milliomodik autója is legördült a szerelőszalagról. Most pedig a húszmilliomodik példány – teljesen véletlenül – az új Škoda Karoq lett, amely modern formanyelvvel, a márkához méltóan tágas éutastérrel debütál a kompakt SUV típusok piacán.
Az akár 19 colos kerekekkel is rendelhető Karoq öttagú motorkínálata két benzines és három dízelmotorból áll, a 115-190 lóerő teljesítménytartományban. A háromhengeres 1.0 TSI benzinmotor 115 lóerős, a négyhengeres 1.5 TSI erőforrás legnagyobb teljesítménye 150 lóerő. A dízelek közül az 1.6 TDI 115 lóerővel nyitja a sort, míg a 2.0 TDI 150 vagy 190 lóerős kivitelben rendelhető.
A kocsi adaptív lengéscsillapítás szabályozó rendszere háromféle futómű-módozatot kínál, míg az úgynevezett vezetői profil választás négyféle alternatívát nyújt: Normál, Eco, Sport és Individual (egyéni) beállítást. Mindezeken felül az összkerékhajtású modellek esetében különleges off-road és téli üzemmód is választható.
A vezetői segédrendszerek gazdag arzenáljában a Front Assist rendszer aktívan véd a ráfutásos ütközés veszélyeitől. Városi vészfékező funkciót és prediktív gyalogosvédelmet kínál, veszély esetén figyelmeztető és automatikus fékező funkcióval. A holttér-figyelő és hátsó keresztirányú forgalom asszisztens a jármű melletti és mögötti területen tartózkodókra figyelmezteti a vezetőt, míg a sávtartó asszisztens véletlen sávelhagyáskor lép működésbe. Szintén fontos biztonsági kellékek a vezetőt pihenésre figyelmeztető fáradtságérzékelő rendszer, valamint a kameraalapú közlekedési tábla felismerő rendszer, amely a sebességkorlátozó és az előzést tiltó közlekedési táblákra hívja fel a vezető figyelmét.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.