Gyári alkatrészek a gyalogosok védelmében
fotó: blikk.hu
Euro NCAP a minősítő tesztek során annak is nagy figyelmet szentel, hogy esetleges gázolás esetén a lehető legkevésbé sérüljenek a gyalogosok.
A lökhárító valamint a motorháztető gyűrődési zónája, ezek felfüggesztése olyan rendszert alkot, hogy gyalogosgázolás esetén kiakadva hátracsússzon, és úgy gyűrődjön, hogy a legkisebb sérülést okozza. Ez a gyalogosvédelmi hatás azonban csupán az eredeti alkatrészeknél működik megfelelően – mondta Kiss Pál, a Porsche Hungaria szerviz-értékesítési igazgatója, hozzátéve, hogy az autógyárak maguk is végeznek ütközési teszteket, mégpedig nagy- és kis sebességgel egyaránt.
A gyári és az utángyártott alkatrészek összehasonlítása azt mutatta, hogy már kis, mindössze 15-20 kilométeres sebességnél is nagyok az eltérések. Tegyük fel, hogy egy karambol után az autót nem gyári alkatrészekkel javítják meg. Az utángyártott alkatrészek – például a lökhárító borítása alatt lévő kereszttartók – nem úgy deformálódnak, mint a gondos számítások és kísérletek alapján készülő gyári alkatrészek. Így persze a bennülők is nagyobb veszélyben vannak, és jóval magasabb az újabb javítás költsége.
Egy utángyártott kereszttartó nem képes egy frontális ütközés energiáját a megfelelő mértékben elnyelni, ennek következtében a légzsákok már kis sebességnél is kinyílnak, és így jelentősen nagyobb járulékos károk keletkeznek a nem eredeti alkatrészekkel javított autóban. A nem gyári alkatrészekkel végzett javítást követően egy ismételt ütközés utáni javítás emiatt kétszer-háromszor annyiba kerülhet, mintha már először is eredeti alkatrészeket építettek volna be.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.