Kém-Bogárral dolgozott a CIA
A CIA rendszeresen feloldja a régi anyagok titkosítását, és elérhetővé teszi az interneten.
Az ötvenes években – még a berlini fal felépítése előtt – a viszonylag átjárható belnémet határon keresztül a CIA és a KGB egyaránt nagy erőfeszítéseket tett a másik oldal titkainak kifürkészésére.
A kémkedés legkézenfekvőbb módszere a telefon- és telexvonalak lehallgatása volt, ám ahhoz hozzá kell férni a vezetékhez, mégpedig feltűnés nélkül. Ezért valahol a pusztaságban feltűnés nélkül le kell ásni a földkábelhez, hogy megcsapolhassák az adatáramlást.
A CIA addig gondolkodott, míg rájött, hogy erre a célra legjobban egy kisméretű, nem feltűnő autó felel meg, amelyben elfér a gépvakond, ami egy keskeny, de legalább 3 láb (90 centiméter mély) árok ásására alkalmas.
A kocsiban kellett hely közel 100 méternyi kábelnek is, amin elvezetik a jelet, úgyhogy számos szempontnak kellett megfelelniük a tervezőknek. Végül minden összeállt 1957-ben, de akkor meg azzal szembesült a CIA, hogy Németországban legalább 6 hónapot kellett várni egy Volkswagen 1200-ra, vagyis a Bogárra.
A terv végül is 1958-ra megvalósult, amint a használati utasítás mellékelt első oldala is mutatja. Az egész ügy a tervezéstől a kocsi vételárán át a felszerelés beépítéséig 25 ezer dollárba került, ami ma nagyjából 200 ezret ér. Ha ez a kocsi előkerülne valahonnan, milliókért lehetne árverésre bocsátani.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.