Öt csillagos a Karoq
A mellékelt képen is jól látható, hogy a Škoda Karoq nagyvonalúan méretezett deformációs zónái mellett, már-már extrém szilárd utascellával rendelkezik. A frontális ütközési teszt gyakorlatilag megsemmisítette mindazt, ami a motorháztető alatt volt, de az első ajtón egyetlen apró torzulás sem látszik.
Az Euro NCAP kiváló, 93 százalékos minősítéssel ismerte el a felnőtt utasok védelmét. Külön pozitívan emelte ki a független minőségvizsgáló szervezet, hogy ráfutásos balesetek esetén a nyaki gerinccsigolyák biztonságban vannak, illetve, hogy az oldalütközés-teszt során minden kritikus testtáj kellő védelemben részesült. A kompakt SUV-modell vészfékrendszere is megbízhatóan működött a belvárosi forgalomban jellemző kis sebességeknél, és sikeresen megelőzött csaknem minden ütközést. Maximális pontszámmal ismerte el az Euro NCAP a gyalogosok lábának védelmét is, de a kompakt SUV-modell a gyalogosok fejét is hatékonyan védi gázolás esetén.
A kocsi egyebek mellett a hossztartóiban alkalmazott nagy szilárdságú acélfajták széles körű alkalmazásának köszönheti kiemelkedő passzív biztonságát. Mindezeken túl a Karoq már alapkivitelében hét légzsákkal készül. A gyerekülések felső hevederrel (Top-Tether) és Isofix-rendszerrel rögzíthetők, utóbbi kívánságra az első utasülésen is rendelkezésre áll. Ráfutásos hátsó ütközés esetén speciális kialakítású fejtámlák (Whiplash Optimized Headrests; WOKS) mérséklik a vezető és az első utas számára az ostorcsapás-jellegű mozgásokból származó sérülések veszélyét. A proaktív utasvédelem az ütközést megelőzően megfeszíti a becsatolt első biztonsági öveket, a nyitott ablakokat és a tolótetőt pedig szűk résig zárja. Ez a rendszer számos országban az alapfelszereltség része.
[embed width="720"]https://www.youtube.com/watch?v=Y9th5kvwfzs[/embed]
A Karoq családot egyébként „Arany kormánykerék” („Das Goldene Lenkrad”) díjjal tüntette ki a Bild am Sonntag című lap, valamint az Auto Bild autós magazin. A 12 kompakt SUV-modellösszevetéséből azt követően került ki győztesen a Karoq, hogy a két újság húsz európai országbeli testvérlapjának olvasói először kategóriánként négy-négy favoritot választottak ki, amelyeket azután az észak-olaszországi Baloccóban széleskörű tesztelésnek vetett alá az autóversenyzőkből, mérnökökből, formatervezőkből és a vezető európai autós magazinok főszerkesztőiből álló, 53 tagú szakértői zsűri.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.