Auto Bild – a téli abroncson 4 milliméteres profilmélység kell

2017. 12. 08.

Winterreifen-Test

Ha végigsétálunk egy nagyobb parkolóban, tíz kocsi közül 2-3 kerekén még mindig nem látunk téli abroncsot. Pedig fagyok idején a nyári abroncs fékútja akár négyszeresére is nőhet.

A nyári abroncs jóval keményebb kompozit anyagból áll, mint a téli, hiszen arra tervezték, hogy az 50-60 fokra hevült aszfalton se kenődjön. Egy ilyen keményebb gumi a hideg útburkolaton viszont nem tapad – a fékút akár a háromszorosára, négyszeresére is nőhet –, és kátyús kanyarban képes elpattogni az útról, ahelyett, hogy az íven tartaná a kereket. Ezért kell lecserélnünk az abroncsokat a sokkal lágyabb szerkezetű téliekre. A csere alkalmával a márkaszervizben azt is megvizsgálják, nincs-e rendellenes kopás az abroncson. Ha egyik fele kopottabb, vagy kagylós kopást találnak a szakemberek, az futóműbeállítási vagy lengéscsillapító problémára utal. Ez egy öreg abronccsal együtt drasztikusan csökkenti a tapadást.

De arra is különösen ügyelni kell, hogy a mintázat profilmélysége megfelelő legyen. Ellenkező esetben a mintázat nem tudja a futófelület alól elvezetni a latyakot. Az Auto Bild friss tesztje például azt bizonyította, hogy a 2 milliméteres profilmélység már nem elegendő. Igaz, a magyar jogszabály a nyári és a téli gumik esetében egyaránt 1,6 millimétert jelöl meg alsó határként, de esős időben ez még a nyári abroncsoknál sem elég. Az Auto Bild pedig olyan tesztet végzett négy évszakos abroncsokkal, amely során háromféle 185/65 R15-ös gumit szereltek egy tesztkocsira: újat, 4 milliméteres és 2 milliméteres profilmélységűt.

Több gumiabroncsgyártó termékét kipróbálták havas, vizes és száraz aszfalton, és csak két abroncs, a Michelin Cross Climate +, illetve a Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 mutatkozott biztonságosnak, ha a profilmélység 2 milliméterre csökkent.

Január elsejétől már csak olyan téli abroncsok forgalmazhatók Németországban, amelyeken az M+S mellett a három hegycsúcsos, „alpesi” szimbólum is szerepel. A nemrégiben hatályba lépett rendelet szerint annak hiányában a gumi nem minősül téli abroncsnak. Pedig 2010 óta az M+S jelű abroncsok is télieknek számítottak, ám a német közlekedési hatóság célszerűnek látta a szigorítást.

Az M+S (mud + snow) jelöléssel ellátott abroncsok különleges mintázati kialakításuknak, alapanyag-összetételüknek és szerkezeti felépítésüknek köszönhetően sokkal nagyobb vonóerő-átadást biztosítanak sárban és hóban, mint egy normál gumiabroncs. Azonban ez önmagában egyáltalán nem jelenti, hogy téli abronccsal van dolgunk, hiszen az M+S a négy évszakos és néhány 4x4-es gumiabroncs oldalfalán is megtalálható.

A 2018. január 1-je előtt gyártott téli gumiabroncsok csak 2024. október 1-ig használhatók Németországban, ha azok oldalfalán az M+S jelzés mellett nem látható a három hegycsúcs, vagyis a Three-Peak-Mountain-Snowflake (3PMSF) jelzés.

Tire-Mountain-Snow-Winter-Icon.OK

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1813503179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (7) ABS (5) ADAC (7) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (15) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (18) Audi (81) Audi A3 (7) Audi A3 Sportback (8) Audi A4 (7) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (5) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (12) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (10) autó biztosítás (5) baleset (30) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (7) bírság (5) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (13) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (10) cikk (18) cikkek (754) Continental (6) családi autó (10) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (6) Das WeltAuto (123) Datahouse (5) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) elektromos (7) elektromos Audi (6) elektromos autó (59) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (12) Euro NCAP (10) FIAT (5) Ford (25) Frank György (8) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (157) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (11) használtpiac (5) használt autó (138) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (263) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (281) Hyundai (7) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (8) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (9) kisszines (211) kombi (11) környezetbarát (5) koronavírus (35) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (6) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (11) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (12) MGE (6) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (14) NCAP teszt (5) Németország (9) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (7) Octavia (11) Opel (21) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (25) Porsche (30) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (13) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (46) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (85) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (5) Skoda Fabia (6) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (26) Skoda Superb (13) sportautó (7) SUV (43) suv autó (7) Suzuki (14) személyautó (16) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (8) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (12) Transporter (10) TSI (10) tudta (9) újautó (29) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (157) Volkswagen-csoport (48) Volkswagen Golf (26) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (11) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (8) Volkswagen Polo (9) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (6) Volkswagen Transporter (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (11) WLTP (8) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása