Egymillió kilométeres Škoda Roomster
„Lehet ilyen? Nem csak marketingfogás?” – merülhet fel a kérdés a cím alapján, de nem: a MÁV öt éves Roomsterje 997 882 kilométert futott.
Tavaly októberben írtunk egy csehországi Octaviáról, ami félmillió kilométer után is hibátlanul működött, igaz, az összes kilométert ugyanazzal a vezetővel tette meg, aki kizárólag márkaszervizbe vitte. A MÁV Zrt. azonban még ezen is túltett: öt és fél év alatt csaknem egymillió kilométert tettek meg egy Škoda Roomsterrel a társaság pécsi vasútbiztonsági járőrei.
A kocsit 2012 februárjában vette át a MÁV a Porsche Lízingtől, több mint negyven másik Roomsterrel együtt. A „milliomos” Roomsternaponta átlagosan 500-600 kilométert tett meg a pécsi telephelyről indulva Paks és Kaposvár térségében végzett ellenőrző körutak alkalmával, így néhány hetente került sort a 15 ezer kilométeres ellenőrző szervizre.
A szervizperiódusok és az olajcserék szigorú betartásán, a törődésen, illetve a gondos karbantartáson kívül az 1400 köbcentiméteres, 16 szelepes benzinmotor élettartamára kedvező hatással volt, hogy – az indulásokat követő rövid felmelegedést leszámítva – szinte egész nap üzemmeleg állapotban használták az autót. A konstrukció kiforrottságát mutatja, hogy a kocsisínylette meg, hogy műszakonként változó személyzet vezette: képes volt megfelelni a különböző vezetési stílusoknak.
A MÁV márka- és típusválasztása tökéletesnek bizonyult. A járőrök elmondása szerint a Roomster – mint minden Škoda – kisigényű, strapabíró jármű. Intenzív használat mellett sem fogyasztott többet – az útvonaltól, illetve a téli, nyári időszaktól függően – 6,8–8,4 liternél száz kilométeren.
A Roomster akár a milliós össztáv kétharmadát is letagadhatná. A fehér karosszériaelemek és a lökhárítók épek, töréshiba nem csúfítja, csak pattogzott le itt-ott a festék. Belül pedig a kormánykerék simára kopott, a celluxszal körbetekert, széttöredezett váltógombon és egy csálén álló szellőzőrostélyon kívül más nem nagyon utal az óriási futásteljesítményre.
A gondos karbantartás, a felelősségteljes és hozzáértő használat révén a MÁV nincs híján nagy futásteljesítményű járműveknek: egy Škoda Fabia például több mint 550 ezer, két Opel Astra pedig 700 ezer, illetve 650 ezer kilométert tett meg.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.