300 Volkswagen Up! a MOL Limo szolgáltatás flottájában
Elindult Budapesten a Mol Limo, a Mol Bubi mintájára kialakított közösségi autómegosztó szolgáltatás. Kétszáz benzines és száz elektromos Volkswagen e-Up! autót vehetnek igénybe a budapestiek, és a cég elektromos töltőhálózat kiépítését is elkezdte a régiónkban.
Hétköznap a nagyvárosi autóállomány 95 százaléka parkolóhelyen áll, nem is csoda, hogy világszerte egyre több autómegosztó társaság jön létre. A budapesti MOL Limoegyik nagy előnye, hogy a kifejezetten városi közlekedésre tervezett, automata sebességváltós és takarékos Volkswagen Up!autók közterületen történő parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük.
Most, induláskor, a 60 négyzetkilométeres szolgáltatási övezet a főváros tíz frekventált belső és külső kerületére terjed ki, amelyek között szerepel Óbuda, Angyalföld, Zugló és Újbuda. A MOL Limo a tervek szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret akár már idén elérheti, és az évtized végére kiterjesztik a szolgáltatást a főváros közigazgatási határáig.Addigra a flotta megduplázódik, és emelkedik az elektromos autók aránya, majd néhány éven belül kivezetik a benzines autókat is a flottából, ami kizárólag elektromos autókból áll majd, és a kocsikat a MOL e-töltőállomásain lehet gyorsan és kényelmesen feltölteni. A vállalat a NEXT-E konzorcium tagjaként három éven belül 252 új elektromos töltőállomást telepít a cseh határtóla Fekete-tengerig és az Adriáig.
Európában van a világ összes megosztott járművének körülbelül a fele: a car sharing szolgáltatások 68 ezer autóját csaknem 5,8 millióan használják. A tapasztalatok szerint minden megosztott jármű 5-10 magántulajdonút vált ki,jelentősen csökkentve a forgalmat és a parkolási igényt.
A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.