72 éve indult a Bogár

2018. 02. 02.

beet18_ok.jpg

Nem sokkal a II. világháború vége után, 1946 első napjaiban gördült le a gyártószalagról az első Volkswagen Type 1, a későbbi Bogár, amelyből összesen több, mint 21 millió készült.

A sorozatgyártás elindítása meglehetősen spontán vállalkozás volt, egy vagány, 29 éves angol őrnagy vett egy mély levegőt és kijelentette: termelünk! Igaz, a következő hónapok működését az alapanyag hiánya hátráltatta, az első járművek azonban így is a remény szimbólumai voltak, egy brit irányítás alatt működő járműgyártó új kezdetének jelképei.

beet_13_ok.jpg

A mai Wolfsburg területén létesített üzemben a háború miatt jórészt hadianyag készült, így a Ferdinand Porsche által megálmodott, „KdF-Wagen” néven ismert népautóból mindössze 630 darab készült el. Az üzemet 1945. április 11-én foglalták el az amerikai csapatok, majd a 6 ezer fős gyár brit irányítás alá került. Augusztus 22-én egy frissen kinevezett főtiszt, a 29 éves Ivan Hirst őrnagy vette át az üzem vezetését és alig hat hónappal a háború vége után, 1945 novemberében megválasztották az első üzemi tanácsot, így a gyárban megjelent a munkavállalók képviseletének demokratikus intézménye.

beet14_ok.jpg

Hirst rögtön 20 ezer járműre kapott megbízást, ami biztosította a gyár jövőjét, és így elkerülhették az üzem leszerelését. Az autók többségében a szövetséges hatalmak számára készültek illetve a vidéki területek egészségügyi ellátásának biztosítását szolgálták. Az 1946-47-es években havonta ezer autó készült, és a termelés csak az 1948-as valutareform után kezdett emelkedni, a magánszemélyek egyre növekvő vásárlókedvének köszönhetően.

beet15_ok.jpg

A britek irányításával az üzem polgári járműgyártóvávált, és mint ilyen 1947-től exportra is termelt. A brit gyárvezetés már a korai időkben komoly figyelmet fordított az autók minőségére és az ügyféligényekre, továbbá megszervezte a kereskedői hálózatot, ami 1948-ra lefedte Németország mindhárom nyugati zónáját. Így amikor a Volkswagenwerk GmbH vállalat 1949 októberében ismét német kézbe került, vezető pozícióból vághatott neki a német gazdasági csodaként emlegetett útnak.

beet20_ok.jpg

A Beetle utolsó gyártási helyén, a mexikói Pueblában 2003 júliusában fejeződött be a termelés. Több mint 21 millió legyártott darabbal a Beetle autóipari ikonná vált. A kis léghűtéses boxermotort folyamatosan fejlesztették, még 1600 köbcentis változata is volt, de aztán szent őrültek kihoztak belőle, mindent, amit lehetett. Így a Bogárból nem csak off-road, custom és roadster, hanem még roadster truck is készült különféle amerikai műhelyekben, mert az egykori igénytelen öszvér igen jó alap az átépítésre.

Nézzék képeinket, és gondoljanak arra, hátha az öreg Ferdinand szintén látja valahonnan, mennyire szeretik az autóját.

A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr513617260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

abroncs (6) ADAC (5) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (11) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (69) Audi A3 (5) Audi A3 Sportback (6) Audi e-tron (8) Audi Q3 (7) autó (23) autóimport (6) autólopás (5) autópálya (9) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (6) autó biztosítás (5) baleset (29) benzines autó (6) benzinmotor (6) biztonság (8) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (8) Bogár (15) Bridgestone (6) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (695) családi autó (8) csalás (6) csúszós út (7) CUPRA (5) Cupra (5) Das WeltAuto (116) dízel (14) dízelmotor (6) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos (6) elektromos Audi (6) elektromos autó (52) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (9) Euro NCAP (6) Ford (20) Frank György (5) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (14) Goodyear (5) gumi (10) gumiabroncs (16) gumicsere (8) gumiteszt (6) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (9) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (151) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (8) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (10) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (252) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (249) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (6) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (6) kisszines (194) kombi (9) koronavírus (26) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (5) közúti halálos baleset (6) legjobb autó (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (16) megbízható használt autó (5) Mercedes (9) Michelin (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (9) motorkerékpár (5) NAV (12) NCAP teszt (5) Németország (6) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (5) Octavia (9) Opel (16) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (20) Porsche (25) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (5) Renault (5) rendőrség (7) SEAT (38) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (72) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (19) Skoda Superb (10) sportautó (6) SUV (39) suv autó (7) Suzuki (11) személyautó (12) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (7) szerviz (5) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (5) téligumi (10) teszt (6) törésteszt (13) Toyota (9) Transporter (9) TSI (10) tudta (9) újautó (25) új autó (13) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (135) Volkswagen-csoport (35) Volkswagen Golf (18) Volkswagen ID.3 (5) Volkswagen Passat (6) Volkswagen Polo (6) Volkswagen Tiguan (5) VW (5) What car? (7) WLTP (5) Wolfsburg (5) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása