Genfben mutatkozott be a Cupra
Néhány éve – mind a stílust, mind műszaki tartalmat, mind az értékesítést tekintve – erőteljesen jön föl a SEAT, és az eredményeket meglovagolva úgy döntött: lesz egy almárkája, a Cupra, amelynek első modellje, a CUPRA Ateca már ugrásra készen várja a piacot.
Cupra Ateca. Még ízlelgetni kell a nevet, annyira új. De a SEAT abból indult ki, hogy ha már ennyire tartós a tavalyi genfi szalonon bemutatott Leon Cupra, a márka mindeddig legnagyobb teljesítményű autója iránti lelkesedés, az eredetileg bizonyos modellek sportváltozataként indult Cupra legyen külön márka. Egy olyan név, amihez egyaránt kapcsolódik az egyediség, a kifinomultság és a teljesítmény. Mivel a SEAT az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, jó helyzetben van a Cupra beindításához. Mindezen túl a Cupra átfogja majd az egész motorsport- és versenyrészleget, azt a területet, ami eddig a SEAT Sport keretein belül működött, így most ez a részleg is közvetlenül az új márkához tartozik majd.
Az új Cupra Ateca TSI motorja révén csupán 5,4 másodperc alatt gyorsul fel százra, a maximális sebessége pedig 245 km/óra.Ez a 300 lóerős (221 kW) motor műszaki szempontból egyik legfejlettebb a piacon. Amellett, hogy ellátták az újonnan tervezett Otto részecske szűrő rendszerrel, hogy teljesítse a kibocsátásról szóló legújabb törvényi előírásokat, jellegzetesen sportos hangjával is kitűnik a tömegből. A motort a nemrégiben kifejlesztett hétsebességes, közvetlen kapcsolású sebességváltóval is felszerelték annak érdekében, hogy a sportosabb, simább és gyorsabb sebességváltást kínálja.
Ikonikus és erős karakterével a Cupra Ateca olyan nagy teljesítményű SUV, amivel egyaránt el lehet vinni a gyerekeket az iskolába, mehetünk vele vásárolni, vagy sok bőrönddel is nagy távolságra utazni. A kocsi ugyanis a tökéletesen elegáns és dinamikus formát társítja a tágas belső térrel és a nagy csomagtartóval.
„A Cupra Ateca egyetlen más márkával sem összehasonlítható variálhatóságot nyújt. Ez az autó a szegmensében talán egyedülálló modell, a 300 lóerővel, a 4Drive összkerékhajtással, és az új, hét sebességes, közvetlen kapcsolású sebességváltóval (DSG). Ez a legjobb példa a sportosság, a vezetési élmény, valamint a mindennapos használat egyensúlyának megteremtésére” – mondta Matthias Rabe, a SEAT kutatásért és fejlesztéséért felelős végrehajtó alelnöke.
A Cupra Atecát 4Drive összkerék hajtási rendszerrel látták el, ami az egyik legbiztonságosabb, és legfejlettebb összkerék hajtás a világon. A 4Drive rendszer valós időben elemzi az útviszonyokat, beleértve a gépkocsi és minden egyes kerék sebességét, a kormánykerék pozícióját és a vezetési stílust annak érdekében, hogy minden pillanatban gyorsan és hatékonyan adja át az erőt a megfelelő kerekeknek.
A 4Drive rendszert arra optimalizálták, hogy minden vezetési módban működhessen: normál, sportos, egyéni, havas terep és természetesen „Cupra” vezetési módban. Amikor a „Cupra” vezetési módot választjuk, akkor a motor azonnal jellegzetes hanggal reagál, és az adaptív felfüggesztés (Dynamic Chassis Control) a gépkocsi sportosabb menet-funkciójára állítja be magát. Ez egyébként éppúgy az alapfelszereltséghez tartozik, mint egyebek között a digitális műszerfal és a parkoló asszisztens.
A leültetett felfüggesztése és az alacsony súlypontja révén a CUPRA Ateca tökéletesen vegyíti a hatékonyságot a gyors és pontos kormányzással, így kivételesen dinamikus úttartást, és a fantasztikus vezetési élményt kínál.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.