A Volkswagen konszern és az e-autók
Az autószalonon alighogy bejelentették, hogy a Cupra e-Racert benevezik a jövőre induló elektromos túrautó (Electric Touring Car Racing, ETCR) bajnokságra, bemutatták az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljének prototípusát, valamint a jövőbeni Volkswagen I.D. modellcsaládban vezető szerepet betöltő I.D. VIZZION-t.
Az Audi e-tron prototípus a négykarikás márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje, amelynek álcamatricás karosszériája alatt sportos prémiumkategóriájú SUV-autó rejtőzik, akár öt személy és csomagjaik számára is bőséges térkínálattal. A beltér tágassága és kényelme egyaránt az Audi felsőkategóriás modelljeinek felel meg.
A hosszú utazásokat is lehetővé tévő hatótáv és az átfogó töltőkínálat kompromisszumok kényszere nélkül kínálja az ügyfelek számára a tisztán elektromos autózást. Az Audi e-tron prototípusok sorozatgyártású változata a gyorstöltő-állomásokon akár 150 kW teljesítménnyel is tölthető, és nem egészen 30 perc alatt készen állhat az újabb hosszú távú túrára. Az Audi e-tron prototípusok sorozatgyártása rövidesen a márka brüsszeli, széndioxid-semleges üzemében.
Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke bejelentette: „2020-ra már három tisztán elektromos modell szerepel majd kínálatunkban: a most bemutatott sportos SUV-modell mellett egy négyajtós Gran Turismo, valamint egy alsó középkategóriájú modell. Még 2025 előtt több mint húsz tisztán elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű gépkocsival jelenünk meg a piacon, minden piaci szegmensre és koncepcióra kiterjedően”
Ami az I.D. VIZZION-t illeti, az bizony önvezető autónak látszik. A „sofőrülés” előtt csupán egy polc van a laptop számára, és slussz. Illetve: ez csak egy koncepció modell, hiszen azt írja a gyári közlemény, hogy a Passat méretű kocsi „műszerfal és kormány beépítésével legkésőbb 2022-ben piacra kerül, mint a márka I.D. családjának élén álló lépcsőshátú. Ez a modell alkalmas lehet önvezető funkciókra is, mert lépésről lépésre átveszi a vezető feladatait, amennyiben az autó vezetője azt úgy akarja.”
Az úgynevezett MEB platform révén a Volkswagen AG olyan hatékony eszközt fejlesztett ki, amely alkalmas a teljes elektromos autó kínálat lefedésére. Ez a műszaki megoldás mindenhol szerepet kap a kompakt autótoktól a szabadidő autókon keresztül egészen a luxus limuzinokig. A Volkswagen-csoport 2025-ig több mint 15 féle MEB platformon működő, teljesen elektromos hajtású autót mutat be, melyek közül az első változatok 2020-ban kerülnek az utakra.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.