Megvesszük az öreg német dízeleket?

2018. 03. 30.

dizel_auto.jpg

Sopánkodhatunk azon, hogy csak tavaly 37 ezer, 15 évesnél öregebb kocsit hoztak be az országban, és hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt a használtautó import volumene. Minden eddiginél nagyobb használtkocsi-behozatal előtt állunk, ha a németek egyes városaik belterületéről kitiltják a dízel-autókat.

Az egész azzal kezdődött, hogy a Lipcsében lévő szövetségi közigazgatási bíróság szerint – szükség esetén – ki lehet tiltani a dízelautókat Düsseldorf és Stuttgart belvárosából. Vagyis a tartomány helyett a városvezetés is jogszerűen tehet ilyen lépést. A döntés precedens értékű, ugyanakkor a bíróság határozatában elvárta az arányosság elvének teljesülését, vagyis csak végső esetben tilthatók ki a dízelautók, és adni kell időt az átállásra.

Előbb olyan tervek láttak napvilágot, hogy Stuttgart lehet az egyik első olyan nagyváros, ahová nem hajthatnak be a 2005 januártól 2009 szeptemberig gyártott Euro 4 kategóriájú dízelautók, valamint az az előttiek. Erre március elején úgy értesült a Der Spiegel, hogy nem csak az Euro 5-ös vagy annál régebbi, hanem a modernebb, Euro 6-os besorolású autókat is kitilthatják a német nagyvárosokból a lipcsei szövetségi bíróság döntését követően.

A Transport & Environment tanulmánya szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határértéktúllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.

A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkáiszerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.

Azt még a német döntéshozók sem tudják, végül is mikor, milyen körzetekben és milyen autók közlekedését fogják korlátozni, de már Londonban is konganak a harangok: egy törvénytervezet szerint London bizonyos kerületeiből még idén kitiltanák a benzines és a dízel autókat egyaránt. Eleinte csak a reggeli és az esti dugó idejére aztán később bármi lehet. Például elektromos autózás. Aminek az üzemanyagát nem sújtja jövedéki adó, és nem a használata helyén szennyezi a környezetet, hanem ott, ahol a hőerőmű van. De ott aztán nagyon, ami persze a légkört szennyezi és átalakítja (üvegházhatás).

Az elektromos autózás elterjedése persze kárt okozna a magyar gazdaságnak is, gondoljunk csak a szentgotthárdi és a győri motorgyárra, vagy a Continental makói és váci tömlőgyárára, ahol belsőégésű motorokhoz készülnek a gömitömlők.

Németország hagyományosan dízel-ország volt, ahol a múlt évtized egyes éveiben a 60 százalékot is meghaladta az új autóeladásokban a dízelmotoros modellek aránya. Még a világválság előtt voltunk, a nagy kombikat, SUV-okat pedig dízelmotorral vették meg. A válság után a német gazdaság hamar talpra állt, úgyhogy az újra jelentősen bővülő újautó piacon nagyjából 50 százalékos részesedést értek el a gázolajos kocsik. Aztán jött a gyakorlatilag minden nagy gyártót érintő dízelbotrány, úgyhogy idén januárban már csak a német piac egyharmadát fedték le a dízelmotoros személyautók.

Mindez azt jelenti, hogy rövidesen nagy számban jelennek meg nálunk is az odaát a forgalomból kikopott vagy kizárt dízelautók. Hiszen egy ilyen korlátozás alaposan le fogja nyomni a használt dízelek árát, és akkor megindul az áradat: még több öreg autót fognak importálni. A tizenéves dízelek karbantartására azonban áldozni kellene, és félő, egyre több elhanyagolt, gázadáskor fekete füstöt kilövellő autó jelenik meg a magyar utakon. 

A német dízelautó állomány

Kategória     Millió db       Arány (%)

Euro 6               2,68                17,7

Euro 5               5,93                39,3

Euro 4               3,47                23,0

Egyéb               3,02                20,0

Összesen       15,09              100    

Forrás: KBA, Portfolio

A Das WeltAuto kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr3213780500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (7) abroncs (17) ABS (6) ADAC (14) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (20) akkumulátor töltés (5) alkatrész (6) arany kormánykerék (5) asszisztens rendszer (10) átverés (19) Audi (104) Audi A1 (5) Audi A3 (9) Audi A3 Sportback (10) Audi A4 (10) Audi A6 (7) Audi e-tron (11) Audi Hungaria (5) Audi Q3 (10) Audi Q3 Sportback (6) Audi Q7 (5) Audi Q8 (6) autó (31) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (14) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (16) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (5) baleset (51) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (8) bírság (7) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (23) Bogár (16) Bridgestone (16) Budapest (7) Caddy (7) CASCO (11) cikk (18) cikkek (881) Continental (12) crossover (8) családi autó (13) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) CUPRA (6) Cupra (8) Dacia (9) Das WeltAuto (137) Datahouse (9) dízel (16) dízelmotor (8) dízel motor (9) DSG (8) Dunlop (8) e-tron (10) Egyesült Államok (6) Egyesült Királyság (9) elektromos (27) elektromos Audi (6) elektromos autó (84) elektromos autózás (13) elektromos motor (13) elektromos SUV (5) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (10) Európai Unió (15) Euro NCAP (20) év autója (6) fék (5) féktáv (5) FIAT (7) Ford (39) Ford Focus (6) Frank György (12) front assist (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (14) gumi (20) gumiabroncs (26) gumicsere (10) gumiteszt (11) gyalogos gázolás (5) Győr (5) gyorshajtás (13) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (18) halálos közlekedési baleset (17) Hankook (10) hasznalt (6) használtautó (168) Használtautó (18) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (16) használtpiac (8) használt autó (145) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (11) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (8) hasznos (294) hátsókerék hatjás (5) hibrid (13) hibridautó (7) hibrid autó (6) hirek (350) Honda (6) horrorkaraván (5) Hyundai (13) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (11) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (9) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (15) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (5) karosszéria (7) KIA (16) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kishaszonjármű (11) kisszines (237) köd (5) ködlámpa (5) kombi (15) kombi autó (5) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (43) közlekedés (6) közlekedési baleset (12) Központi Statisztikai Hivatal (8) közúti baleset (13) közúti halálos baleset (10) kresz (5) LED (5) LED-lámpa (6) legjobb autó (5) légkondicionáló (5) légzsák (5) lítiumion-akkumulátor (8) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (5) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (15) Magyar Közút Zrt. (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (19) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (18) MGE (9) Michelin (13) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (7) motor (12) motorkerékpár (5) motorolaj (5) Multivan (6) NAV (16) NCAP (7) NCAP teszt (10) Németország (12) német autóklub (5) nepper (11) Nokian (5) Nürburgring (7) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (12) nyárigumiteszt (6) Octavia (12) Opel (30) összkerékhajtás (5) ötcsillagos minősítés (6) parkolási asszisztens (5) Peugeot (10) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) Pirelli (5) plug-in hibrid (38) Porsche (37) Porsche 911 (7) Porsche Hungaria (13) Porsche Taycan (7) Renault (10) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (23) rendszám (6) sávtartó asszisztens (7) SEAT (57) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (6) SEAT Ateca (8) Seat Leon (5) SEAT Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (123) Skoda Auto (12) Skoda Enyaq (9) Skoda Enyaq iV (13) Skoda Fabia (15) Skoda Kamiq (9) Skoda Kodiaq (7) Skoda Octavia (41) Skoda Superb (19) sportautó (10) SUV (71) suv autó (7) Suzuki (22) szélvédő takarítás (6) személyautó (18) személygépjármű (15) szén-dioxid kibocsátás (13) szerviz (6) tanulmányautó (5) TDI (6) technológia (14) teherautó (6) téligumi (15) téligumiteszt (6) terepjáró (5) Tesla (8) teszt (6) törésteszt (17) Toyota (20) Transporter (10) Travel Assist (7) TSI (11) tudta (9) újautó (33) új autó (17) új modell (5) ütközés (8) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (6) versenyautó (10) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (6) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (210) Volkswagen-csoport (91) Volkswagen Caddy (6) Volkswagen Golf (37) Volkswagen Haszonjárművek (6) Volkswagen ID.3 (15) Volkswagen ID.4 (9) Volkswagen Passat (12) Volkswagen Polo (15) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Taigo (5) Volkswagen Tiguan (11) Volkswagen Touran (6) Volkswagen Transporter (8) Volkswagen Up! (5) Volvo (6) VW (10) VW-csoport (9) What car? (21) WLTP (15) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása