A Škoda Vision X, a gázmotoros hibrid
Amikor 1996-ban bemutatkozott az első generációs, „újkori” Octavia, az egyik német lap azt írta: felnőtt a Škoda. Ma, 22 évvel később mit lehet írni egy márkáról, amely olyan kocsikat hoz létre, mint a Vision X. Nem is csoda, hogy története legjobb februári eredményét érte el a Škoda Auto a múlt hónapban.
A gyár már egy éve hajigálja a csalit, élesztve az érdeklődést a Vision X iránt, és először tavaly áprilisban, a Shanghaj Motor Show alkalmával mutatott be egy Vision E tanulmánymodellt. Most viszont Genfben végre megláthattuk, mi is volt az, amit oly sokáig políroztak a kulisszák mögött: végre látható volt a Vision X. Egyelőre ez is tanulmány, de sok mindent megtudhatunk arról, mit gondol a gyár a jövő nagyvárosi crossover (Urban Crossover) modelljéről.
Először is kompakt arányok, rövid karosszéria-túlnyúlások és precíz vonalvezetés hangsúlyozza a tanulmánymodell agilis és sportos karakterét. A Vision X ugyanis csupán 4255 milliméter hosszú, 1807 milliméter széles, és 1537 magas kocsi, amelynek tengelytávja 2645 milliméter. A kompakt autóhoz kompakt, mindössze 380 literes csomagtér járul, azonban mindezek alatt 20 hüvelykes kerekek hívják fel magukra a figyelmet.
Jövőbemutató technikák jellemzik a ŠkodaVision X hajtásrendszerét. Az újszerűen kialakított hibridrendszerhez tartozika hátsó tengelyen lévő elektromos motor, ami rövid távokon önállóan is hajthatja a járművet, emellett induláskor, gyorsításkor kisegítő funkciót lát el. Ennek megfelelően a rendszer utcán és terepen egyaránt hajthatja az első, a hátsó vagy szükség esetén mind a két tengely kerekeit.
Az első kereket hajtó belsőégésű motor egy 1,5 literes, 130 lóerős és 200 newtonméter forgatónyomatékú négyhengeres, turbófeltöltésű G-TEC erőforrás szolgál, amelyet kifejezetten CNG-üzemre (sűrített földgáz) fejlesztettek ki a tervezők. A gáz- és a villanymotor együttműködése révén a kocsi 9,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 200 kilométer/óra.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.