Ezeket a kocsikat viszik a tolvajok
Közösségi oldalán tette közzé a Nemzetközi Autóvadász Közhasznú Egyesület (NAKE) - a hivatalos rendőri adatokat is megelőzve - a 2017-es autólopási statisztikákat, amit a károsultak bejelentései alapján állított össze a társaság. Jó hír: négyszázról kétszázra csökkent a szervezethez beérkezett kárjelentések száma.
Habár a tavalyi autólopásokról még hivatalos adatokkal nem szolgálhatunk, a NAKE évről évre elkészíti saját statisztikáit, ami minimálisan ugyan eltér a rendőrségi összesítéstől, de a trendeket jól mutatja. Ezek alapján 2017-ben, 2016-hoz képest négyszázról kétszázra csökkent a bejelentések száma.
Változott a népszerűségi lista
Az eltulajdonított autók népszerűségi listáját évekig a Suzuki vezette, de tavaly hátracsúszott a ranglétrán, s a Ford lépett fel az első helyre, másodikként pedig a Volkswagen futott be, így megtartotta egy évvel korábbi pozícióját. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára lépett a BMW, köszönhetően annak, hogy tavaly rengeteg idős BMW érkezett az országba a határon túlról, amiknek az alkatrész igényeit próbálták az eltulajdonított autókból kielégíteni. A kimutatások szerint a tolvajok legnagyobb haszna a gépjárművek alkatrészeiből származik, így akár háromszoros nyereségre is szert tehetnek, de emellett sok kocsit visznek külföldre, illetve a legbátrabbak saját használatra oroznak el autót.
A XI. kerület jár az élen az autólopásokban
Területi statisztikák szerint a legtöbb kocsit a XI. kerületben tulajdonították el, továbbra is dobogós a II. kerület, a tavalyelőttivel szinte azonos lopásszámmal jóval előrébb lépett a listán Kőbánya (X. kerület). Változatlanul alig lopnak el évente egypár autót a legjobban bekamerázott, a rendőrök által legsűrűbben járőrözött V., VI., VII. és VIII. kerületből.
„Az elmúlt években a regisztrált autólopások száma jelentősen csökkent”- kommentálta az adatokat Vezda László, a Nemzetközi Autóvadász Egyesület elnöke a Kossuth Rádió Napközben című műsorában. Hozzátette: ez a statisztika feltehetően az ORFK-n és a BRFK-n is egyaránt felállított, autólopásokra specializálódott csoportoknak köszönhetően mérséklődött, ugyanis akcióik során több olyan bűnözői bandát is elfogtak, akikhez számos autólopás volt köthető.
Érdemes elővigyázatosnak lennünk
Másik lehetséges magyarázatként az erősödő vásárlói tudatosság is említhető: megnőtt ugyanis az elmúlt időszakban a beszerelt védelmi eszközök száma. Szakértők elmondása alapján önmagában egy riasztó nem védi meg az autót a betöréstől, szerencsésebb egy olyan komplex védelmi rendszert beszereltetni, ami egyidejűleg nyújt mechanikai és elektronikai védelmet is. Ezen felül egy nyomkövető további biztosítékot jelenthet. Nem ajánlatos viszont a biztonsági rendszer jelzésével ellátott matricát kihelyezni az autókra, ugyanis a tolvajoknak ez egy egyértelmű használati útmutatót jelent az adott rendszer feltörését illetően.
Íme a toplista:
- Ford
- Volkswagen
- BMW
- Renault
- Toyota
- Audi
- Opel
- Skoda
- Honda
- Seat
- Suzuki
- Peugeot
- Dacia
- Fiat
- Lexus
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.