Ezek az országok veszik a magyar kocsikat
Miközben az elmúlt években egyre nőtt a használtautó import, a használtexport is bővült, igaz, a kivitel egy nagyságrenddel kisebb. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint tavaly 19 ezer személy- és teherautó került külföldi tulajdonoshoz. A legtöbb járművet Szerbiába, Németországba és Szlovákiába vitték.
„A növekvő export jó hír abból a szempontból, hogy általában a korosabb autókat viszik el az országból, így statisztikailag kissé fiatalodik a magyar autóállomány, amelynek átlagos kora 14,1 év. Azonban a Das WeltAuto hálózatban nem ritkán vásárolnak nyugat-európai vevők fiatal használt autókat – mondta Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója, aki szerint, ha egy német kereskedő Magyarországról visz haza autót, azt jelenti, hogy nálunk kedvezőbb áron lehet jó állapotú, fiatal modellhez jutni. A használtimport során viszont sokszor ennek ellenkezőjét látjuk, tehát a kinti autók papíron olcsóbbak, ami nagy valószínűséggel arra utal, hogy azok valamilyenmódon manipuláltautók lehetnek, például visszapörgették a kilométerórát, vagy ÁFA-csalás révén lehet a piacinál alacsonyabb ára. Ez ismét megerősíti azt a tényt, hogy a fiatal használt gépkocsiknál nagyon oda kell figyelnie a vásárlónak, mert az eladók jó kijátsszák a szabályokat.
Mit mondanak a számok?
Amint arról korábban beszámoltunk, tavaly soha nem látott mennyiségű használt autó érkezett hazánkba: 155 414 darab, ami 9 százalékos növekedés 2016-hoz képest, amikor 142003 autót importáltak. Ezzel párhuzamosan az export is nőtt a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint: 2016ához képest 7 százalékkal több, 17 795 személyautót és 1253 teherjárművet vittek ki az országból. A KSH számításai alapján tavaly 27,1 milliárd forintértékben adtak el kereskedők magyar kocsikat határon túlra, ami 34 százalékkal haladta meg a 2016-os értéket.
Az export során a legtöbb magyar használt jármű célállomása Szerbia volt, ide 13 536, jellemzően idősebb, rosszabb minőségű autót értékesítettek. Második helyen Németország zárt 2154 személyautóval, és a tapasztalatok szerint oda a fiatal, keveset futott, akár prémium kategóriájú járművek kerültek. Harmadik helyen Szlovákia zárt 1174 kocsival, de ők is inkább az olcsóbb járműveket favorizálták. A korábbi évekhez hasonlóan idén is számtalan egzotikus ország állampolgárai, cégei feltűntek a vásárlók között, vettek autót Afganisztánból, Kínából, a Koreai Köztársasából, Ausztráliából, Malajziából, Togóból, Kongóból, de még Kamerunból is.
A határon túli értékesítések legkeresettebb típusai az 1500-2500 köbcentis kategóriába eső dízelautók voltak: a 9366 darab gázolajos közül 7447 került Szerbiába. A második helyen a 1000-1500 köbcentis benzines vagy gázüzemű gépkocsik végeztek 4036 darabos értékesítéssel, míg harmadikként az 1500-3000 köbcentis benzines vagy gázüzemű járművek zártak 2301 járművel.
A Das WeltAuto kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.