Kinek az érdeke a dízelautók lejáratása?

2018. 05. 02.

tdi.jpg

Valahogy érthetetlen ez a dízel-ellenes közhangulat, főleg, ha a nitrogén-oxid kibocsátásra hivatkoznak az ellenzők. Szerencsére a németországi Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal, az Umweltbundesamt utána nézett, mi is a helyzet a nitrogén-oxiddal, és kisült, a közlekedéshez kapcsolható kibocsátás negyed század alatt harmadára esett Németországban.

Nem tett jót a dízelmotoros autók hírnevének, hogy a Lipcsében lévő szövetségi közigazgatási bíróság szerint – szükség esetén – ki lehet tiltani a dízelautókat Düsseldorf és Stuttgart belvárosából. Vagyis a tartomány helyett a városvezetés is jogszerűen tehet ilyen lépést. A döntés precedens értékű, ugyanakkor a bíróság határozatában elvárta az arányosság elvének teljesülését, vagyis csak végső esetben tilthatók ki a dízelautók, és adni kell időt az átállásra.

Németországban leginkább a közlekedés nitrogén-oxid kibocsátása csökkent

Nagyon beszédes az Umweltbundesamt táblázata, hiszen kiderül belőle, hogy a német nitrogén-oxid kibocsátás 1990-ben 2887 tonna volt, 2015-ben pedig már csak 1186 tonna. És ez a csökkenés szinte kizárólag a táblázatban kék színnel jelölt közlekedési eszközöknek(Verkehr), vagyis végső soron a motorfejlesztőknek köszönhető.A most gyártásban lévő EURO 6 és az EURO 6+ kibocsátási normáknak megfelelő dízelek már minden közlekedési feltétel mellett teljesítik az előírásokat. Az ADAC tavaly augusztusi közleménye 188 különféle EURO-6 modell vizsgálatának adatai alapján bemutatta, hogy még az EURO-6 csoportban is melyik autóipari csoportok dízelmotorjai bocsátják ki a legkevesebb nitrogén-oxidot.


adac-nox.jpg

Ezért érthetetlen, hogy bizonyos német városvezetők haragja most fordult a dízelmotoros autók ellen, hiszen 25 éve a mai érték háromszorosa volt a közlekedés nitrogénoxid kibocsátása.A németországi személyautók a teljes nitrogénoxid kibocsátás mintegy 20 százalékáért felelősek (a közúti szállítást és a tömegközlekedést nem számítva), 25 százalékért az erőművek, 15 százalékért az ipar, és emellett 11 százalék a mezőgazdaság, 5 százalék a fűtés, 4 százalék pedig hajózás számlájára írható.


nox_kibocsatas.png

Érdekes ugyanakkor, hogy a vörös színnel jelölt energiatermelő szektor NOx kibocsátása például 1999 óta kismértékben ugyan, de folyamatosan növekszik. Viszont ha erőteljesen nő az elektromos autók száma, újabb (barnaszén) hőerőművek épülnek, hogy ellássák a megnövekedő igényt. Tehát pillanatnyilag úgy néz ki, hogy a nitrogénoxid kibocsátás a villanyautózás terjedésével akár nőhet is.

A berlini kormány 2011-es döntése nyomán ugyanis (amikor még nem látszott az e-autók nagymérvű diadalmenete), 2021-ig 17 atomerőművet zárnak be Németországban, 2022-ben pedig a maradék három atomerőművet is bezárják, ha sikeresen végrehajtották a beígért szél- és napenergia-politikai fordulatot, és lesz elegendő villamos áram.

A nap- és a szélerőművek beépített teljesítménye Németországban tíz év alatt megnégyszereződött és 2016 végére elérte a 89,34 GW-ot, ám e növekedés nemhogy nem eredményezte az eredeti klímacélok teljesülését, hanem a helyzet még romlott is. Tavaly növekedett a szén-dioxid-kibocsátás is, mivel a németországi villamosenergia-termelés 66 százalékát továbbra is a szén- és gázerőművek, illetve a bezárásra ítélt atomerőművek biztosították, és ezek közül toronymagasan, 134,7 TWh megtermelt villamosenergia mennyiséggel a barnaszén erőművek vezettek. A második helyen a feketeszén erőművek (100,9 TWh) álltak, majd az atomerőművek és szélerőművek következtek 80, illetve 78 TWh teljesítménnyel.

 A Das WeltAuto kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr9313874726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (5) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (45) autó (21) autóimport (5) autóverseny (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (14) benzines autó (5) biztonság (5) biztosítás (10) biztosítás autóra (5) BMW (5) Bogár (9) Caddy (6) CASCO (7) cikk (18) cikkek (554) családi autó (6) csalás (5) csúszós út (5) Das WeltAuto (100) dízel (12) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos Audi (6) elektromos autó (34) elektromos autózás (13) elektromos motor (8) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (8) Ford (12) garancia (10) Golf (10) gumiabroncs (8) gumicsere (5) gyorshajtás (5) hasznalt (6) használtautó (132) Használtautó (12) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (134) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (217) hibrid (5) hibrid autó (6) hirek (170) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (9) importautó (5) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (156) legjobb autó (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (11) nepper (9) Nürburgring (5) nyaralás (5) Octavia (6) Opel (9) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (12) Porsche Hungaria (6) SEAT (22) Skoda (42) Skoda Auto (9) Skoda Kamiq (5) Skoda Octavia (6) SUV (18) suv autó (6) Suzuki (5) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) törésteszt (12) tudta (9) újautó (18) új autó (12) új modell (5) versenyautó (8) versenysport (7) videok (32) Volkswagen (86) Volkswagen-csoport (11) Volkswagen Golf (7) Címkefelhő