Halálos lehet egy idős autó
Amikor idős autóval járunk, sajnos sok mindent kockáztatunk. Egy Svédországban készült autó töréstesztjén láthatjuk, hogy mit is pontosan.
A Folksam biztosítótársaság vett egy 2003-as, illetve egy 2004-es rozsdás idős autót, és megnézte, hogyan teljesítenek a szokványos törésteszten. Az eredmény idegborzoló volt.
Az egyik oldalsó tartó kiszakadt, és a padlólemezt 15 centiméterrel felfelé nyomta. Emiatt az ülés oldalra billent és a tesztbábu feje nem a légzsákot találta el, hanem mellette kormánynak csapódott, majd utána a B oszlopnak vágódott. Egy ilyen eset akár halálos is lehet. A baleseti szakértők szerint, ha élő emberek utaztak volna a fedélzeten, súlyos agykárosodást és csonttöréseket szenvedtek volna.
Folksam pedig ismételten felhívta a figyelmet, hogy a korróziónak kitett öreg autók életveszélyesek.
Egy karambol esetén ugyanis az ütközési energia elvezetésére tervezett, és a korrózió miatt meggyengült alkatrészek egyszerűen összeroppannak a rozsdás autóban.
Számunkra azért tanulságos az ügy, mert jelentős számban importálnak Magyarországra öreg autókat: tavaly például 37 ezer, 15 évesnél idősebb kocsit hoztak be. Egy öreg használt autó pedig ilyen szerkezeti problémák miatt balesetveszélyes is lehet. Arról nem is beszélve, hogy vannak olyan nepperek, akik az öreg autókat a felvásárlás után azokat látszólag rendbe hozzák, majd értékesítik. A rozsdamarta lyukakat betömködik, letakarják valamivel, majd simára glettelik és lefestik. Így műszer nélkül senki sem mondja meg, mi van a festék alatt.
Hát emiatt is alaposan meggondolandó olyan régi autó vásárlása, amelynek márkaszervizben nem mérettük fel az állapotát.
A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.