Az ADAC szerint a német dízelek a legtisztábbak
A német autóklub, az ADAC tavaly augusztusi közleménye 188 különféle EURO-6 modell vizsgálatának adatai alapján bemutatta, hogy melyik autóipari csoport EURO-6 normát teljesítő dízelmotorjai bocsátják ki a legkevesebb nitrogén-oxidot.
A dízel témáról korábbi cikkünkben is írtunk már, melyet ide kattintva olvashatsz.
Az Euro-hatos előírásokat próbapadon az ebbe az emissziós kategóriába tartozó motorok mindegyike teljesíti. Próbapadon. Azonban, ha száguldanak az autópályán, vagy araszolnaka nagyvárosi dugóban, a motor nyilván többet fog kibocsátani kilométerenként, mivel ilyenkor több üzemanyagot is fogyaszt az autó.
Az ADAC ezért készített egy korábban sosem végzett mérés-sorozatot, amely során egy azonos tesztkörön mentek végig 12 autógyártó csoport 188 különféle modelljével. Az autókhoz kapcsolt mérőberendezéssel azt mérték, hogy valós körülmények között hány gramm nitrogén-oxidot bocsátanak ki kilométerenként. A vizsgálat eredmény szerint a BMW/Mini csoport után a Volkswagen konszern autói bocsátják ki a legkevesebb nitrogén-oxidot, míg bizonyos olasz és francia márkák annak többszörösét.
Az sem mellékes, hogy a német autóklub márkánként hány modellt vetett a vizsgálat alá. A legtöbbet, 44-et a Volkswagen konszern gépkocsijai tették ki, majd a BMW/Mini csoport következett 36 modellel, de az is különösen figyelemre méltó, hogy a német márkák érték el a legjobb eredményeket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.