Világpremier a GTI-találkozón
Az új Golf GTI TCR Concept világpremierje hol is lehetett volna másutt, mint a legendás GT-találkozón, Reifnitz am Wörthersee-ben. A nemzetközi TCR-sorozat azonos nevű versenygépének 213 kW/290 lóerős utcai változata ugyan még csak a tanulmány szintig jutott el, de év végére megkezdődhet a sorozatgyártása is.
Formavilágában, erejében és menetteljesítményeiben a Golf GTI TCR Concept egyaránt a klasszikus sportkocsi-iskola szerint készült. Már 1600-as percenkénti fordulatszámtól 370 newtonméter forgatónyomatékot kínáló turbófeltöltésű motorja alapkivitelben hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz (DSG) csatlakozik, majd zárható differenciálművön át továbbítja a teljesítményt az útra. A sorozatgyártású kivitel végsebessége 250 kilométer/óra lesz, ám az elektronikus végsebesség-határolást opcióként 264 kilométer/óráig is emelhetik majd. Ezzel e Golf a márka modellpalettájának leggyorsabb GTI-tagjaként mutatkozhat be.
A tervek szerint a különösen sportos stílusú vezetők speciális csomagot is rendelhetnek, amely még inkább kihegyezi az újdonság képességeit, és a csúcssebesség határolás feloldása, valamint a19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák mellett még dinamikusabb hangolású sportfutóművet és adaptív futóműszabályzást (DCC) is tartalmaz. Utóbbival gombnyomásra változtatható az elektromosan állítható lengéscsillapítók karakterisztikája.
Az első GTI
Az újdonság bemutatója kapcsán emlékezzünk az első Golf GTI-re, ami mai szemmel igen kicsi, igen lassú, de létrehozott egy kategóriát, egy rajongói kört és – egy kultuszt. A GTI azt jelenti, Gran Turismo Injection, és miután 1975 őszén bemutatták a Frankfurti Autószalonon, hamar megtalálta hódolóinak körét. Pedig a 108 lovas, 1,6 literes motorja és négyfokozatú váltója révén a csúcssebesség alig érte el a 180-at, és 9 másodperc kellett, hogy felgyorsuljon százra.
Később 1,8 literes motort és ötfokozatú váltót kapott, és ez már megjelent a brit piacon is 1979-ben. Az első évben 1500 példány kelt el a szigetországban, ami egy ilyen rétegmodelltől csaknem negyven évvel ezelőtt igen szép eredménynek számított.
A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.