A történelem néz rád
Turisták ritkán járnak Wolfsburgban, de ha véletlenül arra vetődne valaki, vagy mondjuk a közeli Hannoverben lenne dolga, érdemes átugrani és megnézni a Volkswagen csoport autómúzeumát Autostadt ZeitHaust. Van itt minden, amitől könny szökik az autóimádók szemébe – az 1930-as Cadillactól az egymás mellé állított Chevrolet Corvetten és Trabant 601-en át a Lamborghini Countachig.
A legelső Volkswagenek egyike is látható, az 1937-es Type 60 V30 prototípus. Ebből az előre nyíló, úgynevezett „öngyilkos” ajtóval ellátott kísérleti modellből harminc készült, és ezek együttesen 2,9 millió kilométert tettek meg.
A Bogár a hatvanas évek végére – népszerűsége ellenére – kezdett lemaradni a versenytársakhoz képest, úgyhogy a VW feltette a kérdést: merre tovább?
Mert a franciák igen erősek voltak a fronthajtású kocsik piacán, a Volkswagennek meg nem volt olyan modellje, ami alkalmas lett volna arra, hogy újabb vevőket hódítson meg. Ezért 1968 és 1974 között jött a nem túl sikeres Type 3 and Type 4, amelyeket bizalmas barátaik csak úgy emlegettek, hogy 411 és 412. Jóllehet az utóbbi fényévekkel volt jobb, mint a szintén 412-es Moszkvics, nagyon látszott, hogy a léghűtéses farmotornak nincs jövője. Csodáljuk hát meg ezt a két fura autót, mert ezek voltak az utolsó léghűtéses farosok.
A K70 volt az első „modern” Volkswagen, hiszen folyadékhűtéses orrmotorja az első kerekeket hajtotta. De ezt a kocsit nem Wolfsburgban fejlesztették: az NSU mérnökeinek szüleménye, ezért is hasonlít a nem sokkal később piacra került Audihoz.
A Volkswagenwerk AG szervezésében ugyanis 1969-ben egyesült az Auto Union GmbH és a neckarsulmi NSU Motorenwerke AG. Az új vállalat az Audi NSU Auto Union AG nevet kapta. Az Audi és NSU a legkülönfélébb motorokat és hajtásrendszereket felvonultató, széles modellpalettája nyomán 1971-ben új reklámszlogen született, amely egyfajta küldetésfilozófiaként a mai napig kíséri a márkát: „A haladás technikája“.Ennek szellemében mutatkozott be 1972-ben az Audi 80 első generációja (B1-sorozat), amely számos műszaki újdonságával tűnt ki vetélytársai közül. Az első nemzedék modelljeiből összesen több mint egymillió darab készült.
Miután a K70 is hamar eltűnt a piacról, 1974-ben berobbant a Golf, és szinte azonnal átvette a Bogár helyét a kultuszautók galériájában. A Golfot azóta is fejlesztgetik, de mindig ügyelnek arra, hogy a generációváltáskor ne tegyenek nagy lépést, vagyis a Golf maradjon az, ami: Golf.
Ám egyszer, 1990-ben megjelent az emelt kasznis, összkerekes Golf Country, ami az ötödik ajtaján viselte a pótkerekét (195/60 R15).A kocsi messze megelőzte a korát: nem volt még olyan, hogy SUV, se kicsi, se nagy, viszont a Golf Country olyan vidékjáró autó volt, amely elfért a szűk erdei utakon, ugyanakkor az autópályán se jött zavarba. Mivel megelőzte korát, két év alatt csak 7735 készült belőle. Köszöntsük tisztelettel, ha arra járunk.
A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.